Eredivisie-partners KPN en VriendenLoterij samen tegen eenzaamheid

Tijdens de 'Week tegen Eenzaamheid', die dit jaar plaatsvindt van 1 oktober tot en met 8 oktober, vragen Eredivisie-partners KPN en VriendenLoterij samen aandacht voor het groeiende probleem van eenzaamheid onder ouderen.

De ‘Week tegen Eenzaamheid’ wordt jaarlijks georganiseerd om aandacht te vragen voor eenzaamheid in Nederland en is dit jaar van 1 tot en met 8 oktober. Op dit moment zijn er in Nederland meer dan 2,5 miljoen 65-plussers, waarvan bijna de helft van deze ouderen zich eenzaam voelt.
Tijdens diverse eredivisiewedstrijden in speelronde 9 maken ouderen hun opwachting als player escort om zo het groeiende probleem van eenzaamheid en sociaal isolement in deze bevolkingsgroep voor het voetlicht te brengen.

Het KPN Mooiste Contact Fonds brengt al 12 jaar mensen die zich eenzaam voelen weer in contact met hun omgeving of, wanneer dat waardevol is, met lotgenoten. KPN brengt, als hoofdsponsor van de Eredivisie en met het KPN Mooiste Contact Fonds, ouderen via voetbal met elkaar in contact. Het KPN Mooiste Contact Fonds is, volgens een onderzoek van Motivaction, één van de meest gewaardeerde bedrijfsfondsen met in 2019 de hoogste waardering ooit onder de Nederlandse bevolking.

De VriendenLoterij en het Ouderenfonds komen samen in actie om de drempels voor ouderen weg te nemen en zoveel mogelijk ouderen aan wekelijks sociaal contact te helpen. Iedereen die van 17 september tot en met 31 oktober meespeelt, helpt per lot één oudere aan wekelijks contact. Hierdoor krijgen ouderen waardevolle contactmomenten met een bel-, schrijf- of breimaatje, wordt het voor hen weer mogelijk om teamsporten uit te oefenen en kunnen ze samen op pad.