Artikelen

Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day

Hyundai en het Van Gogh Museum organiseren vandaag, maandag 26 oktober, de ‘Hyundai x Van Gogh Museum Connection Day’, met diverse activiteiten om het werk en leven van Vincent van Gogh dichter bij kwetsbare ouderen te brengen.

MSD vult lege tribunes in Heerenveen met KiKa-beren

Een opvallende actie tijdens de Eredivisiewedstrijd van sc Heerenveen tegen FC Emmen. Geen supporters vanwege de aangescherpte corona-maatregelen, maar 15 duizend knuffelberen met voetbalshirt op de tribunes van het Abe Lenstra stadion. Met deze symbolische actie vragen Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa), de voetbalclub en geneesmiddelenbedrijf MSD aandacht voor kinderen in Nederland die kanker hebben.

Vertrouwen in sponsoring licht gegroeid

Het vertrouwen in sponsoring is binnen de sponsoringindustrie afgelopen periode licht gestegen. Dat blijkt uit de nieuwste ESA Sponsorship Sentiment Tracker, het maandelijkse onderzoek onder meer dan 800 sponsorprofessionals in heel Europa.

Daikin krijgt Rintje Ritsma weer in bad

Het schaatsseizoen voor de langebaanwedstrijden start aankomend weekend, van 30 oktober tot en met 1 november, met de Daikin NK Afstanden. Warmtepompfabrikant Daikin, hoofdsponsor van schaatsend Nederland, lanceert een commercial met Rintje Ritsma om het schaatsseizoen vanaf een bijzondere plek af te trappen én te volgen.

Royal A-ware met Zaanlander nieuwe sponsor schaatsploeg Anema

Royal A-ware is komend seizoen met Zaanlander-kaas de nieuwe sponsor van de dames- en heren langebaan schaatsploeg onder leiding van Jillert Anema. Zaanlander is sinds 1919 het exclusieve kaasmerk van Albert Heijn, met een eigen receptuur. Zaanlander wordt geproduceerd door zuivelbedrijf Royal A-ware.

Birnie nieuwe directeur De Nieuwe Kerk en Hermitage

Annabelle Birnie wordt de nieuwe directeur van De Nieuwe Kerk Amsterdam en Hermitage Amsterdam. Zij volgt Cathelijne Broers op die eind oktober vertrekt om directeur van het Prins Bernhard Cultuurfonds te worden.

Office Centre verlengt hoofdsponsoring FC Groningen voor onbepaalde tijd

Office Centre verlengt het hoofdsponsorschap bij FC Groningen voor onbepaalde tijd. De verbintenis gaat medio 2021 in, na afloop van de huidige overeenkomst. Office Centre is sinds het seizoen 2019/2020 als hoofdsponsor verbonden aan FC Groningen.

Terugloop commerciële inkomsten Feyenoord vanwege corona

Bij Feyenoord bedroegen de inkomsten uit partnerships, business seats, units en boarding in het seizoen 2019-2020 28,6 miljoen euro, 1,1 miljoen minder dan de 29,7 miljoen een seizoen eerder. Het grootste deel van de terugloop is het gevolg van corona. Ondanks het coronavirus heeft Feyenoord het seizoen weten af te sluiten met een positief bedrijfsresultaat van 0,5 miljoen euro op een omzet van ruim 73 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de club.

"Eindhoven wordt fitter, vitaler en dus gezonder"

Afgelopen week hebben de samenwerkende partners in Brainport Eindhoven een vitaliteitsplatform gelanceerd om van Eindhoven en omstreken niet alleen de slimste, maar ook de vitaalste regio van de wereld te maken. Hiermee willen de partners het belang onderstrepen van een vitale regio waarin talent ontwikkeld en behouden wordt. Frans Janssen (Commercieel Directeur PSV) en Victor Donker (Marketing Manager High Tech Campus), vertellen hoe.

Feyenoord verlengt hoofdpartnership met Droomparken

EuroParcs Group, het moederbedrijf van Droomparken, en Feyenoord hebben de huidige overeenkomst verlengd tot en met juni 2022. Bovendien hebben ze een optie in het contract opgenomen voor nog een extra seizoen. Onderdeel van de afspraken is dat EuroParcs nu al op de tenues van de Rotterdamse club prijkt, tijdens de Europa League wedstrijden dit seizoen.

Ruud de Langen in directie dentsu Nederland

Ruud de Langen is aangesteld als Chief Growth Officer van dentsu Nederland. Ook maakt het bureaunetwerk bekend dat de wereldwijde organisatie Dentsu Aegis Network verder zal gaan onder de naam dentsu.

Mastercard verlengt UEFA Champions League partnership

Mastercard heeft zijn sponsoring van de UEFA Champions League verlengd voor de periode 2021-2024. De samenwerking tussen UEFA en Mastercard begon in 1994. De overeenkomst omvat ook sponsorrechten voor de UEFA Super Cup in 2021, 2022 en 2023.

Team Jumbo-Visma rijdt volgend jaar op Cervélo

Team Jumbo-Visma rijdt vanaf 2021 op fietsen van Cervélo. De Nederlandse wielerploeg en de innovatieve fietsenfabrikant gaan een samenwerking aan voor meerdere jaren. De mannenploeg, het Development Team en het vanochtend aangekondigde vrouwenteam zullen ondersteund worden door Cervélo.

Dieperink en Van Bommel starten Branded Currency Company

Mark van Bommel en Michiel Dieperink (voormalig Talpa Global) lanceren Branded Currency Company (BCC), een eigentijds bedrijf dat merken helpt bij het creëren van meer merkwaarde met innovatieve branded currency concepten.

Nederland, België en Duitsland willen samen WK Vrouwen

De voetbalbonden van België, Duitsland en Nederland slaan de handen ineen en gaan gezamenlijk een gooi doen naar de organisatie van het WK voetbal voor vrouwen in 2027.