Artikelen

Team Jumbo-Visma start in 2021 met vrouwenploeg

Team Jumbo-Visma start in 2021 een eigen vrouwenwielerploeg. Daarmee zet Team Jumbo-Visma, dat onder andere beschikt over een World Tour-formatie en een Development Team, de volgende stap in de ontwikkeling van de ploeg. De uitbreiding met Team Jumbo-Visma Women is tot stand gekomen in samenwerking met hoofdsponsors Jumbo en Visma. Ook Parkhotel Valkenburg verbindt zich aan de nieuwe vrouwenploeg.

ING sponsort opnieuw Project Rembrandt

Op 25 oktober komt de NTR met het langverwachte tweede seizoen van het succesvolle TV programma Project Rembrandt. ING maakt ook deze keer de zoektocht naar de beste amateur kunstschilder van Nederland mogelijk.

Wehkamp strategisch partner en shirtsponsor PEC Zwolle

Wehkamp, online shop voor gezinnen, verbindt zich per direct als strategisch partner en shirtsponsor aan PEC Zwolle. De club heeft met het online warenhuis, gevestigd in Zwolle, deze week overeenstemming bereikt.

KNVB en Coca-Cola verlengen partnership

De KNVB en Coca-Cola Nederland hebben hun partnership met een jaar verlengd tot en met 2021. Coca-Cola is via sportdrank Aquarius al sinds 2010 verbonden aan de KNVB en beide partijen hebben de samenwerking sinds 2015 uitgebreid met als doel om de voetbalbeleving in Nederland te vergroten.

Sponsoropbrengsten bij AZ 1,3 miljoen lager

De netto omzet (exclusief transfers) van AZ Alkmaar is gestegen met 5,3 miljoen euro van 25,5 miljoen euro in 2018-2019 naar 30,8 miljoen euro in 2019-2020. Deze stijging komt met name voort uit opbrengsten van Europees voetbal. Door zowel de dakschade als het corona-virus en de hiermee samenhangende compensatieregelingen zijn de reguliere opbrengsten uit wedstrijdbaten, sponsoring en horeca fors lager dan in een normaal seizoen.

Vier grote schaatstoernooien in Thialf voor eind 2020

De KNSB, eventpartner House of Sports en Thialf zijn er in geslaagd om, met hulp van de schaatssponsors, vier grote langebaanschaatswedstrijden in Thialf te organiseren voor 1 januari 2021. Het seizoen begint met de Daikin NK Afstanden, van 30 oktober t/m 1 november.

Ajax en Nouryon vinden juiste chemie

Ajax en Nouryon hebben een driejarige overeenkomst getekend. Nouryon, een internationaal opererende speler in productie van essentiële chemicaliën met het hoofdkantoor nabij de Johan Cruijff ArenA, wordt Official Supplier van de club.

Brainport-partners PSV lanceren vitaliteitsplatform

PSV lanceert in samenwerking met de zes premium partners uit het Brainport Partnership een vitaliteitsplatform voor hun medewerkers. Op dit platform vinden zij een serie aan korte video’s boordevol tips van verschillende experts op het gebied van voeding, beweging, ontspanning en energiemanagement.

Aegon jaar langer sponsor Nationaal RoeiTeam

Aegon blijft het Aegon Nationaal RoeiTeam sponsoren tot en met de Olympische en Paralympische Spelen in Tokio 2021. Dat maakten de Roeibond en Aegon bekend na afloop van de succesvol verlopen EK Roeien.

Teun Verheij verlaat SportVibes

Na vijf jaar verlaat Managing Partner Teun Verheij sportmarketingbureau SportVibes.

Nieuw werk van Kumpany voor Plastic Whale en NN Group

Op 9 oktober - de Dag van de Duurzaamheid - lanceerde Plastic Whale een nieuwe online mini-documentaire. In ‘De Plastic S(l)oep’ ontmoet onderzoeksjournalist Jeroen Smit vier duurzame rolmodellen die strijden tegen de plastic problematiek. De film maakt deel uit van het partnership tussen Plastic Whale en NN Group. Kumpany ontwikkelde het format en videobureau BetterMatter tekende voor de productie.

inviplay.nl maakt samen sporten makkelijker

Sporten staat als gevolg van corona onder druk. De broers Paul en Boaz Keurentjes lanceerden eind september samen met Lennert Molema inviplay.nl, een platform dat mensen die samen willen sporten eenvoudig aan elkaar koppelt. En er is geen lidmaatschap nodig.

Lagere commerciële omzet voor FC Groningen

Op commercieel gebied heeft FC Groningen in het seizoen 2019/2020 een lagere omzet behaald dan in het voorafgaande seizoen. De inkomsten uit sponsoring en reclame daalden met 600.000 euro, van 7 miljoen naar 6,4 miljoen. De omzet steeg ten opzichte van het voorgaande seizoen met circa 1,3 miljoen euro naar 19,9 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de club.

Verlies voor ADO Den Haag

Ondanks de (financiële) consequenties die COVID-19 met zich meebrengt heeft ADO Den Haag het verlies in het seizoen 2019/2020 weten te ‘beperken’ tot 2,7 miljoen euro. Er was een verlies van 2,1 miljoen euro begroot. De commerciële inkomsten daalden met meer dan 3 ton. Dat blijkt uit de jaarcijfers die de club heeft gepubliceerd.

PSV boekt positief resultaat

PSV heeft voor het negende achtereenvolgende seizoen een positief resultaat behaald. Uit het vandaag gepubliceerde financieel jaarverslag blijkt het resultaat in boekjaar 2019-2020 na belasting 1,6 miljoen euro. De impact van covid-19, waardoor onder andere de competities vroegtijdig werden stopgezet, heeft negatief bijgedragen aan dit resultaat. De omzet bedroeg 72 miljoen euro.