Artikelen

Kia supplier van The Ocean Cleanup

Kia Nederland heeft vier van haar bekroonde elektrische modellen ter beschikking gesteld aan het hoofdkantoor van The Ocean Cleanup in Rotterdam als een manier om het zevenjarige wereldwijde partnerschap van het merk verder te versterken. De samenwerking is gericht op het bestrijden van plasticvervuiling in de oceanen van de wereld en het creëren van een circulair bronsysteem voor teruggewonnen oceaanplastic.

Sponsorverwachtingen onderzocht

Jaarlijks doet SponsorReport in samenwerking met onderzoeksbureau Markteffect onderzoek naar de ontwikkelingen en verwachtingen op het gebied van sponsoring in het bedrijfsleven. Meest opvallende conclusie van dit jaar is dat voor bedrijven de werknemersbetrokkenheid/tevredenheid het belangrijkste criterium is geworden om een sponsorship te beoordelen.

Breitling Founding Father van RiF010

Op 6 juli opent in Rotterdam RiF010. Deze primeur in de Steigersgracht geldt als ‘s werelds eerste surfpool midden in een stad. Deze ‘urban surf’ geeft een vergeten stukje Rotterdam een bruisend en sportief nieuw elan. Na de officiële opening kan iedereen de golven trotseren en deel uitmaken van deze unieke surfervaring in het hart van de stad. Surfen is één van de sporten die diep in het DNA van horlogemerk Breitling verankerd is. Zodoende is Breitling al in vroeg stadium ingestapt als partner van dit ambitieuze project en als een van de Founding Fathers is het merk trots dat het project deze zomer het levenslicht ziet.

Enterprise hoofdsponsor van de Sportzomer op BNR

Enterprise Car Sharing & Rental (Nederland) is tot half augustus hoofdsponsor van de BNR Sportzomer. In samenwerking met Enterprise pakt het radiostation tweemaal daags uit met een EK Update en met het dagelijkse live programma BNR Olympische Zaken, gepresenteerd door Diana Kuip en Bob van Oosterhout.

Sportsponsoring en ethiek: het gaat écht samen

Krijn Vugts is Research Consultant bij Markteffect. Hij werkt onder meer voor Stella en Eredivisie. Zijn expertise ligt in het begrijpen van markttrends, klantbehoeften en het helpen van bedrijven om data-gedreven beslissingen te nemen. Op basis van de uitkomsten van een sportonderzoek geeft hij tips voor sportsponsoring.

Merken omarmen gamers

15.000 van de bijna 11 miljoen gamers die Nederland inmiddels kent, kwamen afgelopen weekend samen in Ahoy voor TwitchCon. Het succesvolle event van livestream platform Twitch, dat groot is geworden door de gaming community. Wat opviel? Merken omarmen gaming eindelijk als de volwassen industrie die het in de afgelopen 50 jaar is geworden.

VriendenLoterij en Het Concertgebouw verlengen

De samenwerking voor de VriendenLoterij ZomerConcerten is verlengd. De VriendenLoterij is sinds 2019 partner van de ZomerConcerten in Het Concertgebouw en blijft dat tot en met zeker 2027. De jaarlijkse concertreeks in juli en augustus staat bekend om de toegankelijke programmering: van klassiek tot jazz en van filmmuziek tot pop. Hiermee dragen de ZomerConcerten bij aan de gezamenlijke doelstelling van de partners: zo veel mogelijk mensen met muziek van het hoogste niveau in aanraking laten komen.

Nieuwe hoofdpartner voor Feyenoord Vrouwen 1

Feyenoord heeft in QTerminals een nieuwe hoofdpartner voor Feyenoord Vrouwen 1 gevonden. De internationale haven- en terminaloperator, die onlangs al als Official Training Partner werd gepresenteerd, tekent in De Kuip een overeenkomst voor de duur van drie jaar, tot en met medio 2027.

Jutta Leerdam gaat samenwerking aan met KaFra Housing

Jutta Leerdam en KaFra Housing maken bekend een tweejarige sponsorovereenkomst te zijn aangegaan. Onlangs heeft Jutta besloten om zelfstandig door te gaan als topschaatsster. Ze heeft in KaFra Housing een launching partner gevonden om haar droom te verwezenlijken om op de Olympische Spelen in 2026 te gaan schitteren.

AFAS Software blijft sponsor van Circustheater

AFAS Software en Stage Entertainment Nederland hebben hun samenwerking verlengd tot 2028. AFAS blijft de naamgevende partner van het AFAS Circustheater in Scheveningen dat eigendom is van Stage Entertainment en waar momenteel de musical Frozen te zien is.

Feyenoord en Prijsvrij verlengen samenwerking

Feyenoord en Prijsvrij D-Reizen Groep hebben hun langlopende samenwerking verder uitgebreid. De reisorganisatie heeft de lopende overeenkomst met Feyenoord namelijk verlengd tot met seizoen 2026-2027 en zal bovendien gaan fungeren als Travel Partner van de club. Vanuit die hoedanigheid zal Prijsvrij alle reizen van Feyenoord 1, Feyenoord Vrouwen 1, de elftallen van Feyenoord Academy en de Feyenoord Business Club gaan organiseren.

ASML verlengt met Van Gogh Village Museum

ASML gaat een driejarig partnership aan met het Van Gogh Village Museum. Beide partijen, die elkaar in 2019 vonden in de Brainport-regio, willen jongeren het inspirerende verhaal van Vincent van Gogh laten zien en in het Lichtlab de wisselwerking tussen technologie en kunst laten ontdekken. Door gratis toegang te geven voor kinderen en jongeren tot en met 17 jaar. Ook wordt het educatieve programma rond Vincents Lichtlab verder uitgebreid. Het partnership is ontstaan uit de samenwerking rond Vincents Lichtlab in het museum in Nuenen.

Coca-Cola support Team Visma | Lease a Bike bij aanvang van de Tour de France

Powerade kondigt een nieuw partnerschap aan met Team Visma | Lease a Bike. Met deze nieuwe samenwerking steunt Coca‑Cola opnieuw de sportsector, specifiek professioneel wielrennen. Met in het bijzonder de Nederlandse Marianne Vos, een sleutelfiguur in dit bekende team.

Joost Luiten niet naar Parijs

Joost Luiten, die afgelopen weekend nog deelnam aan het KLM Open, is boos op de sportkoepel NOC*NSF omdat hij als golfer niet mag deelnemen aan de Olympische Spelen in Parijs. Hoewel Luiten voldoet aan de olympische kwalificatiecriteria, wordt hij niet uitgezonden omdat hij niet aan de extra eisen van NOC*NSF voldoet. Deze eisen vereisen dat een golfer in de top 36 van de Olympische ranking moet staan. Luiten uitte zijn frustratie via Instagram en bekritiseerde NOC*NSF voor hun gebrek aan begrip voor de golfsport.

Fiets samen naar de maan met Toertje-app

Arval BNP Paribas (Arval), wereldwijd leider op het gebied van mobiliteitsoplossingen, en BEAT Cycling Club, een professionele Nederlandse wielerclub met ruim 1.500 leden in Nederland, willen iedereen inspireren mee te fietsen naar de maan. In de nieuwe campagne BEAT the Traffic pakken ze het fileprobleem aan door het promoten van fietsen als duurzaam en efficiënt alternatief voor de auto. Fietsen draagt niet alleen bij aan een schoner milieu en een betere gezondheid, maar is op korte afstanden en tijdens de spits vaak sneller dan autorijden. Doel van deze campagne: samen 348.800 kilometer fietsen naar de maan.