Artikelen

Sportmarketingbureau TDE verandert naam in On Your Marks

Sportmarketingbureau TDE gaat verder onder de nieuwe naam On Your Marks. Met deze wijziging onderstreept het bureau een nieuwe fase, waarbij de inzet het vernieuwen van sportmarketing is.

Fujifilm en World Press Photo kondigen strategisch partnerschap aan

Fujifilm, een wereldleider op het gebied van fotografie en beeldverwerking, heeft een strategisch partnerschap met de World Press Photo Foundation aangekondigd. De samenwerking met Fujifilm zal fotografen ondersteunen in het vertellen van verhalen aan de wereld.

De leukste sponsor van PSV

In 2016 volgde het relatief onbekende energiemerk Energiedirect Philips op als hoofdsponsor van PSV. Een spannende en opvallende stap. Maar inmiddels kan er teruggekeken worden op een succesvolle samenwerking. Terwijl de inkt onder een nieuw tweejarig contract nog opdroogt, vertelt Nick Poldermans, head of branding , proposition development en new business bij Energiedirect over de ontwikkelingen die het partnership sinds 2016 heeft doorgemaakt.

Nieuwe namen voor het Sponsorreport congres

Inmiddels krijgt het programma voor het Sponsorreport Jaarcongres over Sustainable Sponsorships steeds meer vorm. We zijn blij je te kunnen informeren dat we met Seán McCabe, Head of Climate Justice & Sustainability bij Bohemian FC, en Karen Maas, hoogleraar Accounting and Sustainability Open Universiteit en directeur Impact Centre Erasmus, twee uitstekende sprekers hebben kunnen toevoegen.

Energiedirect en PSV verlengen samenwerking

Energiedirect blijft na dit voetbalseizoen verbonden aan PSV als Official Partner en heeft zich aan de club verbonden tot de zomer van 2026.

ID&T Groep en AB InBev sluiten meerjarig strategisch partnership

Evenementenorganisator ID&T en de grootste bierbrouwerij ter wereld AB InBev hebben een meerjarig strategisch partnership gesloten. De samenwerking heeft betrekking op vrijwel alle evenementenmerken van de ID&T Groep, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival, Awakenings, Decibel Outdoor, Dominator, Amsterdam Open Air en Vunzige Deuntjes Festival. De samenwerking concentreert zich op de wereldbekende biermerken Budweiser, in Nederland handelend onder de naam Bud, en Corona.

Just Eat Takeaway verlengt sponsorcontract met UEFA

Het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, Just Eat Takeaway.com, verlengt haar partnership met de UEFA Champions League, UEFA Europa League en UEFA Europa Conference League tot 2027, waarmee het totale aantal UEFA-competities dat het bedrijf ondersteunt op 11 komt. Het contract met alle vrouwencompetities, dat vijf competities omvat, loopt tot 2025 en heeft een andere contractcyclus.

OK verlengt hoofdsponsorschap NAC

Deze week zijn NAC en Catom, het moederbedrijf van OK, tot overeenstemming gekomen over het verlengen van het hoofdsponsorschap van OK. Aankomend seizoen speelt NAC dus voor het zesde seizoen op rij met OK op de borst.

Musto kledingpartner Team DutchSail

Musto wordt de kledingpartner van Team DutchSail op weg naar deelname aan de Youth & Puig Women’s America’s Cup 2024 in Barcelona. Ook de jeugd- en vrouwenteams Athena Pathway (GBR), Team Australia Challenge en Sail Team BCN uit Spanje kunnen rekenen op de steun van Musto. Daarnaast wordt het performance zeilkledingmerk de Official Sponsor van de Reial Club Nàutic de Barcelona (RCNB), de officiële gastheer van de 37e America's Cup. komst.”

Dutch GP bekroond tot F1 Promotor van het jaar

Dutch Grand Prix Like no Other is bekroond tot de beste en meest duurzame promotor van jaar 2023! Op een feestelijke avond georganiseerd door Formula One Management is de Dutch Grand Prix organisatie twee keer in de prijzen gevallen. Het Nederlandse bedrijf kreeg de prijs in het tijdens The F1 Promotor Awards in the British Museum in London uitgereikt voor beste promotor van het jaar. Maar misschien wel belangrijker werd de Dutch Grand Prix organisatie ook uitgeroepen tot meest duurzame van alle F1 races in 2023.

TeamNL Huis zoekt samen met Adecco naar 250 crewleden

Voor het werven, samenstellen en klaarstomen van de crew voor het TeamNL Huis trekken NOC*NSF en Sportcentrum Papendal samen op met Adecco, HR Supporter van het TeamNL Huis. Adecco verzorgde in het verleden met succes de invulling van de crew voor het toenmalige Holland Heineken House in Rio de Janeiro en Pyeongchang.

ABN AMRO organiseert kinderpersconferentie na klassieker

Hoofdsponsor van de Ajax Vrouwen ABN AMRO organiseert samen met Ajax een kinderpersconferentie na Ajax Vrouwen - Feyenoord in de Johan Cruijff ArenA om gelijke kansen in vrouwenvoetbal te promoten.

PXR en Eredivisie Media & Marketing verlengen samenwerking

Uitgever PXR en Eredivisie Media & Marketing (EMM) hebben hun samenwerking verlengd tot en met de zomer van 2025. Beide partijen werken al sinds 2016 samen. Als partner van EMM krijgen PXR-titels als Voetbal International en VoetbalPrimeur toegang tot content van ESPN en zichtbaarheid via de ESPN-kanalen.

Eredivisie en ESPN ronden mediadeal af

De overeenkomst met betrekking tot de verlenging van de eredivisierechten na 2025 is vandaag afgerond. De bestaande samenwerking binnen Eredivisie Media & Marketing (EMM) is met vijf jaar verlengd en daarmee blijven de live wedstrijden van de Eredivisie ook na 2025 live te zien op ESPN. Nieuw is dat het live aanbod van de Keuken Kampioen Divisie en Azerion Vrouwen Eredivisie per direct tot nagenoeg het maximale wordt uitgebreid. EMM is de joint venture van The Walt Disney Company, de Eredivisie CV en de KNVB.

Tempo-Team gaat samenwerken met QMusic

Tempo-Team gaat een samenwerking aan met Qmusic rondom het dagelijks item 'Verdubbel je Salaris in één Minuut', gepresenteerd door Domien Verschuuren. Het concept is eenvoudig maar krachtig: als de luisteraar binnen een minuut tien vragen correct beantwoordt, verdubbelt Qmusic het bruto maandsalaris van de gelukkige luisteraar.