Artikelen

Bitvavo breidt samenwerking met de KNVB verder uit

Bitvavo, het grootste Nederlandse handelsplatform voor cryptovaluta, breidt de samenwerking met de KNVB verder uit. Sinds 2022 werken beide partijen samen en dat succes krijgt nu een vervolg. Nieuw binnen het partnership: Bitvavo sluit zich aan als partner van de Eurojackpot KNVB Beker.

Eurojackpot KNVB Beker introduceert de 'Amateurwinnaar' van het bekertoernooi.

Van Quick Boys en Spakenburg tot VVSB en Hercules: ieder jaar kleuren de verrassingen het bekertoernooi. Met ingang van seizoen 2025/26 introduceert de Eurojackpot KNVB Beker de Amateurwinnaar, een officiële titel met eigen blauwe ‘Dennenappel’ voor de beste amateurclub in het toernooi. De Eurojackpot KNVB Beker is daarmee het eerste nationale bekertoernooi ter wereld met een aparte prijs voor deelnemende amateurclubs.

Ruim 22.000 kinderen ontdekken watersport tijdens Optimist on Tour

Tijdens Optimist on Tour, hét rondreizende watersportevenement van het Watersportverbond en partner Allianz, maakten dit jaar ruim 22.000 kinderen kennis met de watersport. Op 19 locaties door heel Nederland en bij 6 speciale verenigingsedities hebben kinderen leren zeilen, suppen of kanovaren. Het absolute hoogtepunt vond plaats tijdens SAIL Amsterdam, waar ruim 15.000 kinderen verschillende watersporten uitprobeerden en dankzij de riviertafel en het waterlab meer leerden over water.

Lebara is Presenting Partner van de AZ Foundation

Telecomprovider Lebara is Presenting Partner van de AZ Foundation. Voor de start van het huidige voetbalseizoen werd bekend dat Lebara de nieuwe Training Partner van AZ is tot medio 2027. Nu gaan ze ook samenwerken met de Foundation die gelieerd is aan de Alkmaarse voetbalclub.

Enterprise ondersteunt Maastrichtse studenten in strijd om goud

Maastricht University gaat met een team van 14 studenten voor goud in de categorie ‘Klimaatcrisisproject’ bij de wereldwijde biotech-conferentie en -competitie in Parijs. Enterprise Car Sharing & Rental ondersteunt het team en zorgt voor een veilige reis van en naar de Franse hoofdstad.

Interview met Bob Verbeeck, CEO van Golazo

“A healthier and happier you.” Dat is de missie van Golazo, het toonaangevende sport- en gezondheidsbedrijf in de Benelux – en daarbuiten. Onder leiding van voormalig olympiër en sportondernemer Bob Verbeeck wil Golazo zo veel mogelijk mensen in beweging krijgen. Om die ambitie waar te kunnen maken, is sponsoring essentieel. Véél sponsoring.

Reggeborgh Foundation partner van het Nederlands Deaflympics Team

De Koninklijke Nederlandse Doven Sport Bond (KNDSB) is verheugd aan te kondigen dat Reggeborgh Foundation zich als officiële partner heeft verbonden aan het Nederlands Deaflympics Team. Met dit partnerschap willen beide partijen niet alleen de prestaties van onze topsporters ondersteunen, maar vooral ook een bredere maatschappelijke impact realiseren door aandacht te vragen voor dove en slechthorende sporters in Nederland.

Alfa Romeo officiële partner Amsterdam Dance Event

Alfa Romeo is dit jaar de partner in mobility van het Amsterdam Dance Event (ADE), het grootste en meest invloedrijke clubfestival ter wereld op het gebied van elektronische muziek. Tijdens het vijfdaagse festival (van 22 tot 26 oktober 2025) zet het Alfa Romeo de volledig elektrische Junior in als mobiliteitsoplossing voor onder meer sprekers, artiesten en leden van het organisatieteam. De samenwerking past perfect bij de dynamiek, creativiteit en internationale uitstraling van het grootste elektronische muziekfestival ter wereld. Tegelijkertijd weerspiegelt het de visie van Alfa Romeo op mobiliteit: stijlvol, vooruitstrevend en altijd doordrenkt met emotie.

Lidl steunt vrouwenvoetbal met UEFA-partnerschap tot 2030

Lidl breidt haar betrokkenheid bij het Europese vrouwenvoetbal verder uit en verlengt het succesvolle partnerschap met de UEFA tot 2030. Met dit langdurige partnerschap bouwt Lidl voort op het succes van de UEFA Women’s EURO 2025, waarmee wereldwijd meer dan 400 miljoen fans werden bereikt. Daarmee onderstreept de retailer haar ambitie om via sport bij te dragen aan gezondheid, bewustwording en gelijke kansen.

Odido gaat samenwerking aan met Jutta Leerdam

Odido, partner van TeamNL, kondigt vandaag een samenwerking aan met schaatsster Jutta Leerdam. Vanaf dit seizoen prijkt het Odido-logo op het zwarte wedstrijdpak van Jutta én op het internationale wedstrijdpak van TeamNL. In de aanloop naar de Olympische Winterspelen in Milaan en gedurende het kwalificatieproces willen Odido en Jutta daarnaast ook anderen inspireren om hun eigen weg te volgen; ook als die tegen de stroom in gaat.

Rose Bikes nieuwe naamgevende partner van Tietema-team

Het wielerteam van Bas Tietema krijgt vanaf 2026 een nieuwe naam. Het Duitse fietsmerk ROSE Bikes sluit zich als officiële fiets- én tweede naamgevende partner aan bij de ploeg, die verdergaat als Unibet Rose Rockets. De samenwerking is aangegaan voor vier jaar en markeert een volgende stap in de professionalisering van het team.

ZLM en NTFU verlengen sponsorovereenkomst

Wielersportbond NTFU (Nederlandse Toer Fiets Unie) en ZLM Verzekeringen verlengen hun succesvolle samenwerking voor Brabantse toertochten tot en met 2026. De overeenkomst is een voorbeeld van collectieve sponsorwerving: bijna 60 tochtorganisatoren profiteren van financiële en materiële ondersteuning, zonder dat zij zelf actief op zoek hoeven naar sponsors.

Clean up on Tour haalt record zwerfafval uit het water

Clean up on Tour, een initiatief van het Watersportverbond en partner Allianz om al suppend zoveel mogelijk afval uit het water te halen, sloot het vierde seizoen feestelijk af in Breukelen. In totaal is er 2.938 kilo afval opgehaald, met de tour langs 32 locaties door Nederland. Vorig jaar werd er 2.734 kg afval uit het water gehaald. Voordat het afval naar de milieustraat werd gebracht is gewogen hoeveel er door de groep is opgehaald. Haarlem is uitgeroepen tot winnaar van dit seizoen, met een totaalscore van maar liefst 201,5 kilo afval en een gemiddelde van 25,19 kilo afval per persoon.

1e officiële HYROX voor kinderen

HYROX breidt zijn wereldwijde fitnessformule uit naar een jonger publiek. Tijdens HYROX Amsterdam, op 25 en 26 januari 2026 in de RAI Amsterdam, wordt voor het eerst in Nederland HYROX Youngstars georganiseerd – een speciaal raceformat ontwikkeld voor kinderen van 8 tot en met 15 jaar.

a.s.r. maakt een feestje van de Avond4daagse

“Wandelen is de meest laagdrempelige vorm van bewegen en het is de meest inclusieve sport van Nederland. Heel veel mensen kunnen het doen”, aldus Hella de Weger. Zij is brand & marcom director bij a.s.r. en vertelt enthousiast over de samenwerking van de verzekeringsmaatschappij met Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN). De partijen tekenden op 5 februari een vierjarige verbintenis. Dit jaar was a.s.r. al zichtbaar bij 24 lokale Avond4daagsen. De Weger en KWbN-directeur Gijs Janssen vertellen over de samenwerking: “We willen wandelen onweerstaanbaar maken voor iedereen.”