Artikelen

Jumbo Sports wordt officiële partner van Tulp Hoofdklasse

De Tulp Hoofdklasse heeft een nieuw partnership afgesloten met sportretailer Jumbo Sports. Het gaat om een samenwerking van drie jaar, tot en met de Olympische Spelen van 2028. Met deze overeenkomst wil de competitie verder professionaliseren en haar positie als een van de sterkste hockeycompetities ter wereld verstevigen.

Shokz officiële koptelefoonpartner van TCS Amsterdam Marathon 2025

Shokz, pionier op het gebied van open-ear technologie, sluit zich aan als officiële koptelefoonpartner van de TCS Amsterdam Marathon 2025. Het partnership volgt op eerdere samenwerkingen met de TCS London Marathon, de Schneider Electric Marathon de Paris en de aankomende BMW Berlin-Marathon, en benadrukt de internationale ambities van het merk.

ABN AMRO Open 2025: Record editie met grote impact

Het 52e ABN AMRO Open kende in 2025 in meerdere opzichten een recordeditie. Niet alleen kwam een recordaantal bezoekers naar Rotterdam Ahoy. Het toernooi zorgde ook voor een hogere economische impact dan ooit voor de stad Rotterdam met 7,8 miljoen euro. De sociale impact is eveneens groot. Niet minder dan 36% van de bezoekers is, geïnspireerd door Carlos Alcaraz, de rolstoeltennissers en hun collega’s, van plan om meer te gaan bewegen.

ADE en Alpine lanceren limited edition oordopjes

Alpine Hearing Protection en Amsterdam Dance Event (ADE) slaan dit jaar de handen ineen om bezoekers bewust te maken van het belang van gehoorbescherming tijdens dance-events. In aanloop naar ADE 2025 brengen zij gezamenlijk de Alpine Tune x ADE uit: een limited edition oordop in geel, voorzien van het officiële ADE-logo.

Kinderboekenweekgeschenk dit jaar geldig als pretparkticket

De Kinderboekenweek 2025, van 1 t/m 12 oktober, staat met het thema Vol avontuur! in het teken van avonturen beleven door het lezen van boeken. Maar ook mét een boek beleven kinderen dit jaar extra veel avontuur. Het Kinderboekenweekgeschenk Lexie van Kevin Hassing is namelijk een maand lang geldig als ticket voor Avonturenpark Hellendoorn (Overijssel) of Familiepark Drievliet (Zuid-Holland).

Rotterdam Business School start met nieuwe master Sportmarketing & Partnerships

Volgend jaar gaat aan Rotterdam Business School de nieuwe masteropleiding Sportmarketing & Partnerships van start. Het Nederlandstalige, éénjarige MSc-programma richt zich op studenten die impact willen maken in en via de sport. De opleiding combineert praktijkervaring met internationale wetenschap en wil professionals afleveren die strategisch kunnen denken en handelen in de steeds complexere sportwereld.

Nieuwe partners versterken vrouwenvoetbal bij FC Groningen

FC Groningen Vrouwen 1 heeft de afgelopen periode meerdere nieuwe en verlengde partnerships aangekondigd. Met de steun van U-Sport, Regeltante 2.0 en Olympia Groningen wordt gebouwd aan de verdere ontwikkeling en zichtbaarheid van het vrouwenvoetbal in Noord-Nederland.

KNWU verwelkomt PPEEQQ als nieuwe partner

De Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie (KNWU) kondigt een nieuwe samenwerking aan met PPEEQQ, het brillenmerk gespecialiseerd in duurzame, hoogwaardige sportbrillen. PPEEQQ en de KNWU zetten hiermee gezamenlijk een stap richting optimale prestaties én duurzaamheid binnen de wielersport.

Vodafone nieuwe partner van UEFA Women’s Football

Vodafone is toegetreden als officiële telecompartner van UEFA Women’s Football. Het vijfjarig contract omvat de UEFA Women’s Champions League, UEFA Women’s EURO 2029, de Women’s Nations League, Women’s European Qualifiers en diverse jeugd- en futsaltoernooien.

EK BMX Freestyle komt naar Eindhoven

In oktober 2025 heeft Eindhoven de primeur: het Europees Kampioenschap BMX Freestyle komt voor het eerst naar Nederland en zal plaatsvinden in de lichtstad. Op 3, 4 en 5 oktober is Strijp-S het middelpunt van de Europese BMX Freestyle-scene. Het EK wordt gehouden bij Area 51, een groot indoor skatepark en een creatieve hotspot voor urban sporten, zoals skateboarden, inline skaten en dus BMX.

DSS kiest voor zwarte broekjes en doorbreekt menstruatietaboe op het veld

Voetbalvereniging DSS uit Haarlem heeft besloten om vanaf dit seizoen volledig over te stappen van witte naar zwarte broekjes. De club wil hiermee het taboe rond menstruatie doorbreken en vrouwelijke leden meer comfort en zelfvertrouwen bieden.

Skil nieuwe sponsor van JEGG-Skil-Ronde van Midden-Brabant

Op zondag 21 september wordt in Dongen de 55e editie van de JEGG-Skil-Ronde van Midden-Brabant verreden. Het wielerevenement krijgt dit jaar een extra dimensie doordat gereedschapsmerk Skil zich aansluit als (mede)hoofdsponsor.

Fonds Gehandicaptensport viert 50-jarig jubileum tijdens EK paradressuur

Fonds Gehandicaptensport vierde dit weekend haar 50-jarig jubileum tijdens het EK Paradressuur op het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo. Onder het thema ‘Al 50 jaar onbeperkt sporten’ kwamen partners, (unieke) sporters, supporters en oud-collega’s samen om stil te staan bij een halve eeuw strijd om sport eerlijk te maken voor iedereen.

Maatschappelijk Noodpakket gepresenteerd in Nieuwspoort

Tijdens een gezamenlijk ontbijt in Nieuwspoort hebben KNVB, NOC*NSF, Kunsten ’92, De Creatieve Coalitie, Mediafederatie, NDP Nieuwsmedia, Platform Ondernemende Sportaanbieders en de Vereniging van Evenementenmakers vanochtend het 'Maatschappelijk Noodpakket' gepresenteerd. Met dit pakket roepen zij het nieuwe kabinet en de Tweede Kamer op te investeren in de maatschappelijke infrastructuur van Nederland.

Nederlands Film Festival en Nikon presenteren nieuw festival voor de korte film

Nikon Benelux en het Nederlands Film Festival (NFF) zijn een samenwerking aangegaan om gezamenlijk het Nikon Film Festival Benelux te lanceren. Het nieuwe eendaagse festival richt zich volledig op korte films van beginnende en opkomende filmmakers. De eerste editie vindt plaats in maart 2026 in het Louis Hartlooper Complex in Utrecht en wordt verbonden aan het internationale Nikon Film Festival in Parijs, dat in 2026 haar 16e editie beleeft.