Artikelen

Ajax verlengt partnership met MASCOT Workwear

Ajax en MASCOT WORKWEAR hebben hun partnership verlengd. MASCOT blijft tot en met 2025 Official Supplier van Ajax en zet de diverse exposure-mogelijkheden van Ajax in om een positieve bijdrage te leveren aan hun merkbekendheid en merkwaardering. De hospitality-mogelijkheden die Ajax blijft bieden dragen daar ook aan bij.

UEFA lanceert samen met Triple Double #FootbALL campagne

In aanloop naar de UEFA Champions League Finale van zaterdag 10 juni lanceert UEFA haar nieuwste voetbal-maatschappelijke campagne. Met de campagne #FootbALL wil UEFA mensen tot inzicht laten komen dat hoe verschillend we ook zijn, we allemaal welkom zijn in het voetbal. Sportmarketingbureau Triple Double is verantwoordelijk voor de strategie en creatie van deze campagne.

AVEC hoofdsponsor van Willem II

AVEC is in het seizoen 2023-2024 hoofdsponsor van Willem II. De derde periodepartner van afgelopen jaar is de samenwerking zo goed bevallen, waarop AVEC-directeur Stefan Lanslots heeft aangegeven in het aanstaande seizoen het héle jaar het rood-wit-blauwe shirt te willen sieren. AVEC is en blijft eveneens maatschappelijk partner van Willem II Betrokken.

Kia Europe start partnerships om verantwoord om te gaan met oceaanafval

Kia Europe kondigt op World Oceans Day vier nieuwe partnerships aan met gelijkgestemde start-ups: Polyola, Odyssey Innovation, Sieve en Waterhaul. Kia vindt dat een duurzame toekomst alleen kan worden bereikt door samenwerking en creëert dan ook een beweging met partners die hetzelfde doel hebben.

Matrix wordt official supplier European Para Championships

Matrix, de toonaangevende leverancier van fitnesstoestellen, gaat een samenwerking aan met de European Para Championships 2023. Als Official Supplier verzorgt Matrix onder andere de inrichting van een fitnessruimte in Rotterdam Ahoy, ten behoeve van de wedstrijdvoorbereiding van de atleten. De EPC, een multi-sportevenement met tien EK’s in verschillende parasporten, vindt plaats van 8-20 augustus in Rotterdam.

BetCity nieuwe hoofdsponsor Elfstedenrace

BetCity is per direct de nieuwe naam- en hoofdsponsor van de Elfstedenrace, de profklassieker voor mannen die vorig jaar voor het eerst verreden werd onder de naam Visit Friesland Elfstedenrace. De Nederlandse aanbieder van sportweddenschappen en organisator Courage Events kwamen een overeenkomst voor drie jaar overeen.

Rabobank maatschappelijk partner Amsterdam 750

Tijdens een bijeenkomst op 6 juni in Podium Mozaïek is bekend gemaakt dat de Rabobank Officieel Maatschappelijk Partner wordt van de viering van het jubileumjaar Amsterdam 750.

Awakenings presenteert prikkelarme ruimte op Awakenings Summer Festival

De prikkelarme ruimte is een samenwerking tussen Awakenings met HandicapNL en Philips TV & Sound. In gesprekken met HandicapNL is gekeken wat er nodig is om mensen met een beperking goed te faciliteren op festivals. In Philips TV & Sound heeft Awakenings hiervoor een partner gevonden. TP Vision zal onder andere noise-cancelling headphones en schermen leveren voor de prikkelarme ruimte.

KNVB en Revolt sluiten partnership om clubs te verduurzamen

De KNVB en Revolt zijn per 1 juni 2023 een samenwerking aangegaan om Nederlandse voetbalverenigingen te verduurzamen. Met het oog op de snelle toename van elektrische auto’s willen beide partijen de laadinfrastructuur bij sportcomplexen in het amateurvoetbal verbeteren.

Replay en Ajax verlengen samenwerking tot 2027

Ajax en Replay hebben hun samenwerking verlengd. Replay is sinds 2020 Official Sponsor van Ajax en blijft dit met deze tussentijdse verlenging minimaal tot en met 2027. Replay kleedt de spelers van Ajax en Ajax Vrouwen als ze op weg zijn naar wedstrijden, alsmede de directie en Ajax-medewerkers die rondom wedstrijden in functie zijn.

European Para Championships en DPG Media slaan handen ineen

DPG Media, het grootste mediahuis van Nederland, wordt mediapartner van de European Para Championships (EPC). Van 8 t/m 20 augustus 2023 strijden tien verschillende parasporten in Rotterdam om het Europese kampioenschap. De komende periode wordt er via verschillende DPG-kanalen, zowel online als offline, via advertenties en content gepubliceerd om de European Para Championships bij het publiek onder de aandacht te brengen.

50+ Mobiel: een positionering en sponsorstrategie gebouwd op onderzoek

Edgar de Beule is natuurlijk bekend als mede-oprichter en eigenaar van onderzoeksbureau Markteffect. Maar sinds een aantal jaren is hij ook de trotse CEO van sim only telefoonaanbieder 50+ Mobiel. De volgende stap op weg naar een half miljoen klanten is de sponsoring van Vitesse en PSV.

Jumbo stopt sponsoring Max Verstappen

Jumbo stopt na dit seizoen met het sponsoren van Formule 1-kampioen Max Verstappen. Ook de Dutch GP in Zandvoort moet het volgend jaar zonder het geld van de Brabantse supermarktketen doen. Topsportsponsoring past niet meer bij Jumbo volgens de nieuwe topman Ton van Veen.

PSV en 50+ Mobiel sluiten sponsorship

Vanaf aankomend seizoen is 50+ Mobiel official sponsor van PSV. De mobiele provider met Sim Only-abonnementen is een driejarige deal overeengekomen met de club.

50+ Mobiel tot medio 2025 partner en rugsponsor van Vitesse

50+ Mobiel heeft een tweejarige overeenkomst (tot medio 2025) als partner en rugsponsor getekend van Vitesse. De samenwerking met de Nederlandse Sim Only-aanbieder volgt op de recente bekendmakingen over Robey Sportswear, BetCity en Clean Mat Trucks.