Artikelen

Nationale-Nederlanden ook dit jaar partner Dutch Dance Quiz

Op vrijdag 15 oktober keert Dutch Dance Quiz terug met de liveshow Dutch Dance Quiz: Live On Stage. De liveshow vindt plaats tijdens het Amsterdam Dance Event in het International Theater Amsterdam. Dutch Dance Quiz wordt opnieuw mede mogelijk gemaakt door Nationale-Nederlanden.

House of Sports ontwikkelt afdrachtcampagne voor Nederlandse Loterij

Sportmarketingbureau House of Sports heeft voor Nederlandse Loterij een campagne ontwikkeld die aan de deelnemers duidelijk moet maken hoe de afdracht van de kansspelorganisatie aan de Nederlandse sport verloopt.

MVV krijgt Nike op het shirt

MVV Maastricht heeft met retailpartner Voetbalshop.nl een overeenkomst gesloten waardoor de club vanaf komend seizoen Nike op het shirt krijgt.

Tom van Kuyk naar NN Group

Tom van Kuyk verruilt per 1 december Rabobank voor NN Group. Van Kuyk gaat het nationale en internationale team aansturen dat verantwoordelijk is voor communicatie, activatie en sponsoring.

Nationale-Nederlanden start NN Rivals Run

Op zondag 3 juli 2022 gaan de hardloopsteden Arnhem en Nijmegen het tegen elkaar opnemen in een nieuw hardloopformat: NN Rivals Run. Het nieuwe evenement is omarmd door ‘Supporter van alle hardlopers’ Nationale-Nederlanden en wordt in samenwerking met de gemeenten Arnhem, Nijmegen en Overbetuwe georganiseerd.

Rijksmuseum Boerhaave stopt met hoofdsponsor Shell

Rijksmuseum Boerhaave stopt per 1 januari 2022 met hoofdsponsor Shell. Dat maakte directeur van het wetenschapsmuseum, Amito Haarhuis, bekend tijdens de live uitzending van OVT op NPO1.

Sport in Bedrijf: Rabobank

Dit jaar zetten we met Sponsorreport in de rubriek ‘Sport in bedrijf’ op regelmatige basis de (media)partners, bonden en suppliers van NOC*NSF in de spotlight. Hoe gebruiken zij de kracht van sport, hoe activeren ze de samenwerking en hoe kijken ze naar de toekomst? In de vierde aflevering een interview met Tom van Kuyk, sponsor manager bij Rabobank Nederland.

Sterker partnership door uitdagende tijden

TivoliVredenburg en Bierbrouwerij AB InBev verlengden medio 2019 hun partnership met vijf jaar en lanceerden daarbij een aantal innovaties, waaronder Jupiler 0,0% op tap en Leffe Blond 0,0% op fles. Hoe hebben zij samen de COVID-19 periode beleefd? En hoe kijken ze naar de toekomst? Sponsorreport gaat in gesprek met Niki de Jonge (Partnerships & development bij TivoliVredenburg) en Michele van Spilbeeck (Horecadirecteur bij Bierbrouwerij AB InBev).

Hockeyers Xan de Waard en Terrance Pieters in Volvo-campagne

Bij de start van het nieuwe hockeyseizoen zijn tophockeyers én Volvo rijders Xan de Waard en Terrance Pieters vanaf deze week zichtbaar in een nieuwe digitale Volvo campagne. Namens Volvo wensen zij alle hockeyers in Nederland een fantastisch seizoen toe.

ADO Den Haag en Heineken versterken samenwerking

Bierbrouwer Heineken en ADO Den Haag hebben hun samenwerking verlengd tot medio 2026. Beide directies hebben daartoe deze week een nieuw contract ondertekend. De huidige overeenkomst liep tot medio 2022. Heineken is al sinds jaar en dag sponsor van ADO Den Haag, deze samenwerking wordt nu kracht bijgezet middels een nieuw vijfjarig partnership.

NBD Biblion nieuwe hoofdsponsor Gouden Strop

Met ingang van 1 september 2021 is Stichting NBD Biblion de hoofdsponsor van de Gouden Strop, de prijs voor de beste spannende oorspronkelijk Nederlandstalige misdaadroman van het jaar. De sponsorovereenkomst geldt voor een periode van tenminste drie jaar.

Office Centre zegt contract met FC Groningen op

Office Centre heeft het contract als hoofdsponsor van FC Groningen opgezegd. Dit betekent dat de naam van de specialist in kantoorartikelen vanaf het seizoen 2023/2024 van de voorkant van het groen-witte shirt zal verdwijnen. FC Groningen gaat op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor.

Crisp wordt supporter van 15 hockeyclubs

Hockeyend Nederland heeft er een nieuwe fan bij: Crisp, de supermarkt-app voor vers eten. De online shop ondersteunt de clubs met veldsponsoring, kleding en natuurlijk goede en verse snacks rond de wedstrijd.

Paralympiërs warm ontvangen in Nederlandse Loterij TeamNL Lounge

25x goud, 17x zilver, 17x brons. En een vijfde plek in het medailleklassement. De Paralympische Spelen waren een groot succes voor Nederland. Maandag 6 september kwamen de laatste Paralympiërs naar huis. In het Hilton op Schiphol werden ze opgewacht door vrienden en familie. Het was een warm welkom thuis mogelijk gemaakt door Nederlandse Loterij, partner van TeamNL en de gehele sport in Nederland. Verslag van een trotse, emotionele en goud blinkende middag.

Sponsorinkomsten musea dalen met 20%

De sponsorinkomsten van de bij de Museumvereniging aangesloten Nederlandse musea zijn in 2020 in vergelijking met een jaar eerder met € 5 miljoen gedaald naar € 20 miljoen. Dat blijkt uit Museumcijfers 2020, de jaarlijkse branchecijfers van de Museumvereniging.