Artikelen

Albert Heijn wordt medenaamgever Team Albert Heijn Zaanlander

Team Albert Heijn Zaanlander presenteerde zich vandaag op het hoofdkantoor van Albert Heijn in Zaandam. De schaatsploeg bestaande uit langebaan- en marathonschaatsers, vertelde de aanwezige pers over de plannen voor komend seizoen. Koningin van de Spelen, Irene Schouten, maakte bekend voor de komende vier jaar bij te tekenen.

One:Nil verwelkomt Tim Termaat en Tom van Rooijen

One:Nil - creatief bureau in de sport - versterkt zich met twee verse krachten. Tim Termaat (links) komt over van Wannahaves en Tom van Rooijen (rechts) maakt de overstap vanuit GoSpooky.

Rabobank nieuwe hoofdpartner van Uniek Sporten

Rabobank is officieel één van de hoofdpartners van Uniek Sporten geworden, een programma van Fonds Gehandicaptensport en samenwerkende gemeenten. Het nieuwe partnership richt zich er voornamelijk op om het thema inclusiviteit op de agenda van alle sportclubs te krijgen. Door Uniek Sporten in het bestaande programma Rabo ClubSupport te integreren, dragen beide partijen uit dat sporten met een beperking binnen een club of vereniging vanzelfsprekend moet zijn.

Internationale Judo Federatie geeft judopakken weg in Minecraft

Tijdens de start van het WK Judo heeft de Internationale Judo Federatie (IJF) haar nieuwe Minecraft experience gelanceerd. Jongeren worden in de game begeleid door judo-oprichter Jigoro Kano, waar zij worden uitgedaagd om zeven verborgen judobanden te vinden. Spelers die de zwarte judoband weten te vinden, worden in de game beloond met een exclusief in-game judopak die zij kunnen gebruiken in Minecraft.

Commerciële omzet Feyenoord groeit

Feyenoord zag over het boekjaar 2021-2022 de omzet groeien met 41%, ten opzichte van seizoen 2020-2021, tot 87 miljoen euro. De groei is volledig te danken aan het succes in de UEFA Europa Conference League. Dit resulteerde in een bescheiden operationele winst van 1 miljoen euro, een verbetering van 5 miljoen euro ten opzichte van een jaar eerder. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de club.

Totale commerciële inkomsten PSV gestegen naar 30 miljoen euro

De totale commerciële inkomsten van PSV voor het seizoen 2021-2022 (partnerships en alle andere zakelijke concepten) zijn gestegen naar ruim 30 miljoen euro. Dat is een stijging met 7,75 miljoen euro vergeleken met een seizoen eerder. Dat seizoen had wel te maken met verminderde inkomsten als gevolg van corona. PSV maakt in zijn jaarverslag geen onderscheid tussen de partnershipinkomsten en inkomsten uit skyboxen en businessseats en -rooms. PSV heeft ondanks de impact van de voortdurende coronapandemie in seizoen 2021-2022 een winst van 1,2 miljoen euro geboekt. Dat blijkt uit het door PSV vandaag gepubliceerde jaarverslag 2021-2022.

Missie H2 versnelt de waterstofbeweging met de hulp van sport

NOC*NSF en het waterstofconsortium Missie H2 verlengen hun samenwerking tot en met de Olympische en Paralympische Spelen in Parijs 2024. Onder de campagnevlag ‘Nederland Waterstofland 2030’ wil Missie H2 samen met TeamNL, waterstofambassadeurs Kiran Badloe en Marit Bouwmeester plus de (water)sportbonden, met positieve energie de inmiddels gestarte waterstofbeweging verder inspireren, verbinden en versnellen. Michiel Bal van Missie H2 gaat in op de achtergronden van de verlenging.

NOC*NSF en waterstofconsortium Missie H2 verlengen samenwerking

NOC*NSF en het waterstofconsortium Missie H2 verlengen hun samenwerking met twee jaar tot en met de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs, de hoofdstad van het Klimaatakkoord.

Line up SponsorLive compleet

SponsorLive, het sponsorcongres van de European Sponsorship Association, wordt gehouden op donderdag 17 november in Brussel. Het complete programma van internationale sprekers is bekend gemaakt.

VriendenLoterij steunt Het Concertgebouw ook komende vijf jaar

Het Concertgebouw weet zich ook de komende vijf jaar gesteund door de VriendenLoterij. Via Het Concertgebouw Fonds steunt de loterij projecten die Het Concertgebouw duurzamer en toegankelijker maken. Het partnership loopt al sinds 2000 en is daarmee één van de langstlopende in de culturele sector. De VriendenLoterij is tevens sinds 2019 naamgevend partner van de ZomerConcerten in Het Concertgebouw.

Twitter werkt samen met KNVB aan premium content

Twitter en de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond (KNVB) maken het binnen hun partnership mogelijk om premium videocontent te hosten en te maken. De content wordt gedeeld op de officiële Twitter-kanalen van het nationale mannen- en vrouwenvoetbalteam. Met de samenwerking krijgen Nederlandse voetbalfans over de hele wereld meer manieren om de nationale teams te volgen op het platform

Heineken tot medio 2027 aan PEC Zwolle verbonden

PEC Zwolle en Lumen Hotel en Events hebben de overeenkomst met Heineken opengebroken en verlengd tot medio 2027. Heineken is al sinds 2017 bierleverancier bij zowel PEC Zwolle als bij Lumen. Beide partijen zijn zeer content met het continueren van deze samenwerking.

Edgar Kuipers Head of Marketing & Partnerships bij Ziggo Sport

Edgar Kuipers is aangesteld als de nieuwe Head of Marketing & Partnerships bij Ziggo Sport, de sportzender van VodafoneZiggo. Kuipers was Head of Account & Growth bij creatief bureau Natwerk en richt zich bij Ziggo Sport op de groei van het merk.

VARTA houdt van 'party people'

Met de wereldwijde campagne 'VARTA loves Party People' gaat VARTA zich komend jaar richten op meerdaagse muziekfestivals.

KPMG Meijburg & Co Piano Partner van Het Concertgebouw

KPMG Meijburg & Co verbindt zich als Piano Partner aan Het Concertgebouw. Met dit nieuwe partnership ondersteunt Meijburg & Co de ontwikkeling van het pianorepertoire in de breedste zin: van jazz tot klassiek en van neo-klassiek tot hedendaagse wereldpremières. In seizoen ‘22-‘23 staan er maar liefst 123 concerten met piano op het programma.