Motivaction neemt Trendbox over

Motivaction neemt het in problemen geraakte onderzoeksbureau Trendbox over. Met deze overname - vlak voor de jaarwisseling - garandeert Motivaction de opdrachtgevers van Trendbox de voortzetting en afronding van lopende projecten, en biedt zij continuïteit voor de onderzoeken in 2017.

Ook wordt het bedrijf hiermee uitgebreid met het respondentenpanel en de Life & Living-database van Trendbox. Met een aantal medewerkers wordt op dit moment gesprekken gevoerd over de overstap naar Motivaction.

"Motivaction en Trendbox kennen elkaar al lang en de consumentenonderzoeken van Trendbox vormen een goede match met de onderzoeken die wij bij Motivaction uitvoeren” zegt algemeen directeur van Motivaction, Pieter Paul Verheggen. "Daarbij is de kennis op het gebied van consumententrends die is verzameld in ruim 20 jaar Life & Living-onderzoek uniek in Nederland en zullen wij die verder gaan ontsluiten voor onze opdrachtgevers.
Motivaction zal de huidige database daarvoor blijven updaten en de consumententrends volgen. Bovendien onderzoeken wij of de Life & Living-database verrijkt kan worden met mediagegevens zodat wij nog gerichter marketing- en media-adviezen kunnen geven”

Naast Trendbox met de Life & Living-database neemt Motivaction ook Het Nationale Panel met ruim 40.000 deelnemers over. Door dit panel te koppelen aan het StemPunt-panel van Motivaction heeft het bedrijf de beschikking gekregen over een respondentenpanel van ruim 130.000 deelnemers. Commercieel directeur en managing partner Karel Slootman hierover: "Motivaction is de afgelopen jaren gegroeid en met de mogelijkheden die de Life & Living-monitor en Het Nationale Panel ons bieden, zal de groei met name op het gebied van consumenten onderzoek voor de FMCG-markt verder versterkt worden. Wij zullen onze positie als het grootste, zelfstandige onderzoeksbureau van Nederland hiermee verder kunnen uitbouwen."

Motivaction (opgericht in 1984) is met ruim 90 vaste medewerkers het grootste onafhankelijke onderzoeksbureau in Nederland dat nog volledig zelfstandig en in Nederlandse handen is. De directie wordt gevormd door Karel Slootman (commercieel directeur) en Pieter Paul Verheggen (algemeen directeur) die beiden eveneens partners zijn. Het bureau met een omzet van circa 10 miljoen euro verwacht met de acquisitie van Trendbox in 2017 een groei te realiseren van circa 10%.