Vier bedrijven bundelen krachten in Het Media Collectief

MP Management, The Talent Company B.V., Ambassadors of Entertainment B.V. en The Right Place B.V., hebben per september de krachten gebundeld in Het Media Collectief.

Het samenwerkingsverband van de vier bedrijven opereert op het snijvlak van management, media, merken en entertainment. De vier bedrijven bieden nu gezamenlijk één loket voor creatieve concepten voor media, merken en retail, onder andere door de inzet van de talenten die Het Media Collectief vertegenwoordigt.

De bedrijven die Het Media Collectief vormen, hebben een bewezen trackrecord in het management en vertegenwoordiging van talenten, het uitbouwen en exploiteren van merken en rechten, het creëren en produceren van (live)evenementen en het bedenken en activeren van creatieve concepten. Het doel is niet alleen uit te groeien tot hét managementcollectief dat toonaangevend is op het gebied carrièreontwikkeling van talenten, maar ook om in combinatie met aansprekende merken en media onderscheidend te zijn in partnerships, contentproductie, conceptontwikkeling en sponsorships.

“Door de combinatie van expertises en netwerken kunnen wij een nog grotere toegevoegde waarde leveren aan onze talenten én aan onze klanten”, aldus Mijke Paehlig van MP Management. “Uiteraard richten wij ons daarbij ook op aanstormend talent waarbij we nu in staat zijn om de kennis, ervaring en het netwerk van vier partijen in te zetten.” De partners binnen Het Media Collectief vertegenwoordigen momenteel een omvangrijk portfolio van presentatoren, artiesten, influencers en sporters waaronder Humberto Tan, Zoey Ivory, Luuk Ikink, Lieke van Lexmond, Jim Bakkum, Dave & Donny Roelvink, Lucia Rijker, Angela Groothuizen, Kim-Lian van der Meij, Herman den Blijker en Miljuschka Witzenhausen.

“In die dynamiek van de huidige markt waar vraag en aanbod steeds diverser wordt, is er een toenemende behoefte aan één loket waar onze talenten en onze klanten bediend kunnen worden”, zegt Marc Hofstede van Ambassadors of Entertainment. “Als een organisatie zich bij ons meldt omdat ze graag met een bekende Nederlander creatieve communicatieconcepten, activaties of campagnes willen opzetten en uitvoeren, zijn we in staat het volledige traject in te vullen.

Frank Wisse van The Talent Company verduidelijkt dat de talenten, los van hun bereik in traditionele media, in het domein van social media voor merken en organisaties niet alleen een groot bereik, maar ook meetbare engagement kunnen realiseren: “Talent is altijd in staat om met relevante content een breed publiek aan te spreken. Het toegenomen belang van social media in de totale mix van marketing en communicatie biedt in de distributie van aansprekende content talrijke kansen. Door nu onze krachten te bundelen kunnen we op dat vlak de best denkbare concepten realiseren."

“Zowel online, offline en als ook on-air zijn wij volwaardige partner voor onze talenten en onderscheidend op het vlak van carrièreontwikkeling, content-productie en -distributie en multichannel gedreven creativiteit”, voegt René Smit van The Right Place toe. “Door onze gebundelde expertises en netwerken zijn we optimaal ingericht om vragen van onze klanten op te volgen, waarbij we tevens de carrières van de talenten die we vertegenwoordigen waardevol uitbouwen.”