Pepsi en Global Citizen werken samen in virtueel COVID-19 concert

NGO Global Citizen werkt samen met Pepsi bij een virtueel, live-gestreamed concert om mensen te helpen die werkzaam zijn in de gezondheidszorg en mensen die getroffen zijn door het COVID-19 virus. Het concert wordt georganiseerd door Lady Gaga en heeft optredens van oa Billie Eilish, Chris Martin (Coldplay), Eddie Vedder, Elton John, J Balvin, John Legend en Paul McCartney. De uitzending vindt plaats op 18 april.

Global Citizen is een wereldwijd platform dat zich tot doel heeft gesteld om de armoede in de wereld te beëindigen in 2030. Tijdens One World: Together at Home, zullen optredens te zien zijn vanuit huis van een groot aantal international artiesten, afgewisseld met beelden van mensen die werkzaam zijn in de gezondheidszorg. De presentatie is gezamenlijk in handen van late-night talk show rivalen Jimmy Fallon, Jimmy Kimmel en Stephen Colbert.

De line-up tot dusver bestaat uit Alanis Morissette, Andrea Bocelli, Billie Eilish, Billie Joe Armstrong (Green Day), Burna Boy, Chris Martin (Coldplay), David Beckham, Eddie Vedder, Elton John, Finneas, Idris and Sabrina Elba, J Balvin, John Legend, Kacey Musgraves, Keith Urban, Kerry Washington, Lang Lang, Lizzo, Paul McCartney, Taylor Swift en Stevie Wonder. De uitzending begint om 20.00 uur Nederlandse tijd en is onder andere te zien via NBC, YouTube, MTV en verschillende social media platformen zoal Twitch, Amazon Prime Video en Tidal.

“Om de zorgmedewerkers te eren en te ondersteunen in hun zware taken wil One World: Together at Home een bron van eenheid en aanmoediging zijn in het wereldwijde gevecht tegen het COVID-19 virus”, zei Hugh Evans, co-founder en CEO van Global Citizen. “Door muziek, entertainment en impact wil deze live-uitzending te mensen eren die dagelijks hun eigen veiligheid opofferen en risico lopen om anderen te beschermen.”

Volgens Pepsi’s vice president marketing Todd Kaplan heeft Pepsi zijn marketingbudget voor de “That’s What I Like”-campagne nu ingezet voor de promotie en realisering van de uitzending. “Pepsi wil mensen uit de hele wereld samenbrengen voor een gezamenlijk doel via de kracht van muziek en entertainment”, aldus Kaplan. Pepsi werkte eerder samen met Global Citizen in 2018 bij het Global Citizen Zero Waste Festival. Ook werkt Pepsi al langere tijd samen met Lady Gaga, onder andere bij de Super Bowl show in 2017.

Pepsi’s betrokkenheid bij het concert is een uitbreiding van het wereldwijde PepsiCo Foundation-programma waarbij $ 45 miljoen wordt gebruikt voor een voedselprogramma voor mensen die getroffen zijn door het virus.