Eurovisie Songfestival vindt eerste partner in BankGiro Loterij

De BankGiro Loterij is sinds vandaag één van de officiële nationale sponsors van het Eurovisie Songfestival 2020, ’s werelds grootste live event. Hierdoor maken deelnemers van dé cultuurloterij kans op het winnen van tickets voor de Eurovisieshows of finalerondes van het Eurovisie Songfestival in Rotterdam in mei 2020.

Sietse Bakker (Executive Producer Event): “Dé cultuurloterij van Nederland kan natuurlijk niet ontbreken als Nationaal Partner van het Eurovisie Songfestival 2020 en we zijn daarom blij de BankGiro Loterij als eerste Nationaal Partner te verwelkomen. Met dit evenement willen we mensen verbinden; een ambitie die bij uitstek past bij de BankGiro Loterij, die ook gelooft in de verbindende kracht van cultuur. Samen gaan we proberen een nog breder publiek te bereiken.”

Geert Friebel, Hoofd Marketing & Partnerships BankGiro Loterij: “Wij willen bijdragen aan deze showcase voor Nederlandse creativiteit en innovatie. Met dit partnerschap kunnen we niet alleen een bijdrage leveren aan dit wereldevent, maar zullen ook deelnemers van de BankGiro Loterij dit unieke muziekfestival kunnen bijwonen. Dit sluit naadloos aan bij onze missie om cultuur levend te houden en toegankelijk te maken.”

De BankGiro Loterij zal op verschillende manieren de (kans op) kaarten aan de deelnemers aanbieden. Eén van die manieren zal zijn dat de BankGiro Loterij medio februari 2020 haar deelnemers vraagt zich op te geven als ze naar één van de 9 Eurovisie shows willen. Onder deze deelnemers worden de beschikbare kaarten vervolgens verloot.
Sinds 1998 kon de BankGiro Loterij dankzij haar deelnemers ruim 1 miljard euro bijdragen aan cultuur in Nederland. Naast deze schenkingen gaat de Loterij onder meer partnerships aan om de loterij verder onder de aandacht te brengen, zoals met het Eurovisie Songfestival.