Heineken hijst de zeilen voor SAIL 2025

De tiende editie van SAIL in Amsterdam gaat mede mogelijk gemaakt worden met hulp van Heineken. De Amsterdamse bierbrouwer wordt officieel hoofdsponsor van het grootste evenement van Nederland wat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.

Amsterdam staat dan vijf dagen lang in het teken van verbroedering op en om het water en verwelkomt meer dan 800 schepen, crewleden en ruim twee miljoen bezoekers vanuit heel de wereld. Zij komen samen om de nautische historie met elkaar te vieren; wereldbeelden uit iedere windstreek komen samen op het IJ. “Een samenwerking die past als een jas” aldus Els Dijkhuizen, marketingdirecteur van HEINEKEN Nederland. “Al anderhalve eeuw zijn we brouwer van gezelligheid en leverancier van plezier. We geloven dat je de beste momenten met elkaar beleeft en SAIL 2025 is bij uitstek hét moment om samen met elkaar te genieten. Bovendien is Heineken partner van het eerste uur, we waren er in 1975 ook al bij en alle edities van het vrij toegankelijke evenement die daarop volgden. Het is dan ook niet meer dan logisch dat Heineken van de partij is en kunnen niet wachten de zeilen te hijsen”.

Komende maanden wordt de exacte invulling van het hoofdsponsorschap van Heineken verder vormgegeven. Eén ding is zeker: op het water of de kade, het wordt een viering van culturen voor iedereen die zich deze dagen onderdompelt in al het moois dat SAIL 2025 te bieden heeft. Heineken zet tijdens SAIL 2025 in op verbinding en trekt hierin op met retail en horecapartners en levert een actieve bijdrage aan de events en feesten die er worden georganiseerd. Met speciale aandacht voor duurzaamheid en verantwoord alcoholgebruik. Want waar of wanneer er ook geproost wordt; er zal altijd een keuze zijn in met of zonder alcohol. Heineken 0.0 zal alom vertegenwoordigd zijn, passend bij het nautische karakter van het grootste evenement van Nederland.

SAIL 2025 kent een extra feestelijk tintje omdat de hoofdstad dan ook de 750e verjaardag viert. In 1975 werd SAIL voor de eerste keer georganiseerd ter ere van de 700e verjaardag van de hoofdstad. Dus is het in 2025 opnieuw feest: 750 jaar Amsterdam én 50 jaar SAIL. Maar dat is nog niet alles! In 2020 kon SAIL in verband met de pandemie niet doorgaan, daardoor werd de tiende jubileumeditie doorgeschoven naar 2025. Driedubbel feest dus: “het thema van SAIL 2025 is United by Waves: vanuit alle windstreken ontvangen we schepen, bemanningen en bezoekers. Het is daarom geweldig dat Heineken, als partner van eerste uur, wederom aan boord stapt. En daarmee mede mogelijk maakt dat SAIL ook 50 jaar later nog steeds vrij toegankelijk is voor onze bezoekers. Bovendien werken we samen op allerlei inhoudelijke thema’s zoals veilig varen tijdens SAIL 2025 ”, aldus Mitra van Raalten, algemeen directeur SAIL.

Op de foto: Mitra van Raalten & Els Dijkhuizen

Amsterdam 750

Els Dijkhuizen: “Heineken® is geboren en getogen in Amsterdam; als trotse inwoner leveren we heel graag een actieve bijdrage aan de festiviteiten in het jubileumjaar waaronder SAIL 2025. Niet alleen omdat we een prachtige geschiedenis delen, maar juist ook omdat we anno nu bruisend onderdeel zijn van de kleurrijke samenleving die de stad rijk is. Van de typisch Amsterdamse kroeg tot het terras. De club of het stadion. De buurtborrel, de picknick in het park of housewarming. Als werkgever en Experience voor bierliefhebbers. Heineken® zit in de haarvaten van de stad en brengt leven in de brouwerij, en daarom zijn we erbij. Samen met en voor de Amsterdammers en iedereen die de stad een warm hart toedraagt gaan we er een onvergetelijk vieringsjaar van maken".