Mastercard wordt partner van Live Nation

Mastercard heeft een uitgebreid meerjarig partnership aangekondigd met Live Nation, ‘s wereld grootste live entertainment bedrijf, waaronder ook Mojo Concerts valt. Live Nation produceert wereldwijd jaarlijks meer dan 40.000 concerten, in Nederland in onder andere in de Ziggo Dome en AFAS Live.

Met de samenwerking verbindt Mastercard meer dan 100 miljoen kaarthouders met hun grootste passie - muziek - door exclusieve toegang te bieden tot voorverkoopkaarten voor concerten, premium zitplaatsen. Vanaf 1 januari hebben Mastercard-kaarthouders in 19 markten in Europa, Azië en Oceanië toegang tot deze voordelen via Priceless.com. Hiermee versterkt Mastercard de diversiteit aan productvoordelen die al voor kaarthouders beschikbaar zijn op het Priceless-platform, op het gebied van eten, wellness, entertainment, sport en meer. De unieke voordelen worden in Nederland beschikbaar voor zowel Mastercard creditcards als voor de vernieuwde betaalpas Debit Mastercard.

"Bij Mastercard zoeken we voortdurend naar nieuwe manieren om het leven van onze kaarthouders te verrijken, op zowel de grote als kleine momenten," zegt Raja Rajamannar, Chief Marketing and Communications Officer bij Mastercard. "Muziek inspireert en verenigt ons. We zijn verheugd om samen met Live Nation onze kaarthouders met deze voordelen dichter bij hun passie voor muziek te brengen."

"We vinden het geweldig om samen te werken met Mastercard en hun kaarthouders de kans te geven om hun favoriete artiesten op een unieke manier te ervaren", zegt Russell Wallach, Global President van Live Nation Media & Sponsorship. "Deze samenwerking zal niet alleen bijzondere herinneringen creëren voor de kaarthouders, maar zal ook enorme marketingondersteuning bieden aan artiesten en shows wereldwijd, waardoor een blijvende band met het publiek wordt bevorderd."

Deze samenwerking bouwt ook voort op Mastercards Priceless Planet Coalition, welke als doel heeft om 100 miljoen bomen te herstellen. De Priceless Planet Coalition wordt geleid door Conservation International en het World Resources Institute en zet bedrijven en consumenten aan tot actie om klimaatverandering tegen te gaan. Samen met Mastercard zal Live Nation aan kaarthouders te mogelijkheid bieden om te doneren en een boom te herstellen wanneer ze concertkaartjes kopen tijdens Mastercard voorverkoopevenementen.

Mastercard is al lange tijd supporter van de muziekindustrie. Met de sponsoringen van de GRAMMY Awards®, Latin GRAMMY Awards® en BRIT Awards heeft Mastercard veel Priceless Experiences gecreëerd om fans en artiesten met elkaar in contact te brengen. Mastercard heeft zelfs een eigen album gelanceerd, "Priceless", waarbij de begeleiding van opkomende artiesten centraal stond.