Poppodium Melkweg kiest voor biermerk Kornuit

Vanaf deze week kunnen de bezoekers van de Melkweg een Kornuit bestellen als ze aan de bar staan. Stichting Melkweg en Koninklijke Grolsch hebben voor het biermerk Kornuit een meerjarige samenwerking getekend. Kornuit volgt Jupiler op uit de tap.

De bierbrouwer wordt de exclusieve bierleverancier voor de Melkweg in Amsterdam. Naast de beschikbaarheid van bier willen de partners binnen de samenwerking ook aan de slag gaan met het creëren van een nog betere beleving voor bezoekers van de Melkweg.

In de Melkweg staan gevestigde namen naast jong opkomend talent en krijgen opkomende stromingen de kans een breed publiek te bereiken. Het eigenzinnige karakter van de Melkweg sluit volgens de partners naadloos aan bij het biermerk Kornuit. Beide richten zich op het het creëren en beleven van mooie momenten. Ook duurzaamheid is een belangrijk element in de samenwerking. Beide partners willen samen onderzoeken hoe ze elkaar kunnen ondersteunen in het verduurzamen van processen en materialen.

"Het eigenzinnige karakter van de Melkweg sluit naadloos aan bij het merk Kornuit. Kornuit heeft in de vele gesprekken met vertrouwen laten zien vernieuwend, eigenzinnig en een goede match met de Melkweg te zijn” aldus Geert van Itallie, Algemeen Directeur Melkweg.
Geert van Baal, Regionaal Account Manager Horeca bij Koninklijke Grolsch: "Muziek en Kornuit zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het creëren en delen van mooie momenten willen we nog meer gaan uitdragen. We vinden het dan ook geweldig de komende jaren samen met de Melkweg op te trekken en elkaar waar mogelijk te versterken. Samen willen we bouwen aan de toekomst van een nieuwe muziekbeleving en zo de bezoeker een perfecte avond te laten ervaren.”

Grolsch is met het merk Kornuit weer actiever geworden op de muziekmarkt. Zo werd Kornuit vorig jaar partner van festivalorganisator Friendly Fire.