Ter ere van Amsterdam 750 is De Nieuwe Kerk vrijdag 24 oktober, tijdens Amsterdam Dance Event (ADE), het decor van een unieke samenwerking tussen de Amerikaanse house-dj Honey Dijon en het Amsterdamse ZO! Gospel Choir. Thuisbezorgd.nl en KPN zijn partners van het exclusieve ADE-feest van Audio Obscura en Highsnobiety.
Voor het eerst klinkt er elektronische muziek in de iconische Nieuwe Kerk. Dit historische evenement van Audio Obscura en Highsnobiety is daarnaast de wereldpremière van de samenwerking tussen DJ Honey Dijon en ZO! Gospel Choir.
Met eerdere evenementen als de legendarische Highway Rave en het feest in de fietstunnel onder het Rijksmuseum liet Audio Obscura al zien hoe elektronische muziek op onverwachte plekken een nieuwe dimensie krijgt. De keuze voor De Nieuwe Kerk past naadloos in dat rijtje en markeert opnieuw een mijlpaal in de culturele traditie van Amsterdam.
Het evenement wordt mede mogelijk gemaakt door Highsnobiety, dat als partner internationale zichtbaarheid geeft aan dit unieke project. Daarnaast sluiten ook KPN en Thuisbezorgd.nl aan als officiële partners. KPN, dat al bijna anderhalve eeuw gelooft in de kracht van verbinding, onderstreept hiermee de link tussen innovatie en cultuur. Net als eerder bij de ADE-show van Underworld onder het Rijksmuseum, verbindt KPN zich opnieuw aan een baanbrekende Audio Obscura-productie in een iconische Amsterdamse locatie.
Mark Versteegen, directeur Sponsoring bij KPN: “De Audio Obscura shows verbindt mensen op een unieke manier als één van de meest pioniers in de elektronische muziek. Daar herkennen we ons in. We kondigen dit partnership dan ook met trots aan en zetten alles op alles om onze klanten, muziekliefhebbers, thuis of onderweg, kennis te laten maken met dit geweldige event.”
Thuisbezorgd.nl sluit aan als partner en richt zich op de momenten voor en na het evenement. “Audio Obscura en Thuisbezorgd.nl zijn een perfecte match aangezien de doelgroep van gemak houdt waardoor ze volop van het event kunnen genieten. "Of je nu een snack nodig hebt voor de pre-party of een stevig ontbijt tegen de kater de volgende morgen, bezoekers kunnen rekenen op Thuisbezorgd.nl om hun ervaring compleet te maken” zegt Valentine Snoeren, Head of Brand and Campaigns bij Thuisbezorgd.nl.