Manager Partnerships | Sponsoring | Business development

Martijn Beenen verbindt al ruim 20 jaar bedrijven en merken met elkaar.

Door Martijn Beenen

De jacht op de SponsorRingen 2025 is geopend

Met de openstelling van de inzendperiode is het startschot gegeven voor de SponsorRingen 2025. Organisaties, merken en rechtenhouders kunnen vanaf vandaag hun sponsorcases indienen voor de belangrijkste vakprijzen binnen het Nederlandse sponsorveld. De awards bieden een podium aan cases die laten zien hoe sponsoring waarde creëert, doelgroepen bereikt en partnerships versterkt.

Benefietavond Fonds Gehandicaptensport haalt € 446.371 op

In het stadion van Heroes Den Bosch vond gisteravond de jaarlijkse benefietavond van Fonds Gehandicaptensport plaats. De keuze voor deze sportlocatie zorgde voor een directe link met het centrale thema van de avond: sport toegankelijk en vanzelfsprekend maken voor iedereen. Met ruim 300 aanwezige gasten werd een totaalbedrag van € 446.371 opgehaald, een duidelijke groei ten opzichte van de editie van vorig jaar, toen € 370.000 werd gerealiseerd.

Sven Kramer opent nieuwe schaatslocatie op het Museumplein

Op de historische ijsvloer van het Museumplein opent op dinsdag 2 december de Sven Kramer Academy Museumplein. Tijdens de Nederlandse Jeugdschaatsdag geeft Sven Kramer samen met meer dan honderd kinderen het officiële startsein. Daarmee keert het schaatsen, ruim 130 jaar na het eerste WK Allround op dezelfde plek, terug naar het hart van Amsterdam.

KNVB en ING lanceren online configurator voor modulair clubgebouw

De KNVB en ING introduceren een online configurator waarmee amateurverenigingen zelf een modulair clubgebouw kunnen ontwerpen. De tool is onderdeel van het programma Modulair Bouwen van De Groene Club in samenwerking met ING, Arons & Gelauff, Sustainer en Stamhuis. Met de configurator kunnen clubs een ontwerp samenstellen, downloaden en gebruiken voor gesprekken met bestuur, gemeente en sponsoren.

Live muziek is wereldwijde nummer één in entertainment

Live muziek is wereldwijd de populairste vorm van entertainment. Dat blijkt uit het nieuwe Living for Live-onderzoek van Live Nation, gebaseerd op 40.000 respondenten in vijftien landen. Volgens het rapport speelt live muziek een steeds centralere rol in cultuur, economie en merkstrategie.

TeamKPN Sportfonds wordt Teamsportfonds

In het Olympisch Stadion in Amsterdam vierde het TeamKPN Sportfonds vandaag zijn tienjarig bestaan. Tijdens het jubileumevenement kondigde directeur sponsoring Mark Versteegen aan dat het fonds vanaf 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Teamsportfonds. Daarmee wordt de basis gelegd voor een bredere samenwerking met andere bedrijven die nationale teams willen ondersteunen.

CyclingClassNL verwelkomt SEG als performancepartner

CyclingClassNL en internationaal managementbureau SEG gaan drie jaar samenwerken in de begeleiding van Nederlands wielertalent. SEG sluit zich als performancepartner en sponsor aan bij het topsportprogramma, een initiatief van KNWU, NOC*NSF en Team Visma | Lease a Bike. Gezamenlijk doel is jonge renners optimaal voor te bereiden op een profcarrière.

Heineken verlengt wereldwijd partnership met Formule 1

Heineken en Formula 1 hebben hun inmiddels tienjarige samenwerking met meerdere jaren verlengd. Met het vernieuwde wereldwijde partnership wil het biermerk fans dichter bij de actie brengen, zowel op als buiten het circuit. Om de volgende fase van de samenwerking te markeren, lanceert Heineken de allereerste seizoenskaart voor de Formule 1: een exclusieve carbon fibre card waarmee de houder, samen met een introducee, toegang krijgt tot alle 24 Grands Prix van het seizoen 2026 – inclusief reis en verblijf.

Rose Bikes nieuwe naamgevende partner van Tietema-team

Het wielerteam van Bas Tietema krijgt vanaf 2026 een nieuwe naam. Het Duitse fietsmerk ROSE Bikes sluit zich als officiële fiets- én tweede naamgevende partner aan bij de ploeg, die verdergaat als Unibet Rose Rockets. De samenwerking is aangegaan voor vier jaar en markeert een volgende stap in de professionalisering van het team.

1e officiële HYROX voor kinderen

HYROX breidt zijn wereldwijde fitnessformule uit naar een jonger publiek. Tijdens HYROX Amsterdam, op 25 en 26 januari 2026 in de RAI Amsterdam, wordt voor het eerst in Nederland HYROX Youngstars georganiseerd – een speciaal raceformat ontwikkeld voor kinderen van 8 tot en met 15 jaar.

Kings League kondigt deelname van een Nederlands en Belgisch team aan op de World Cup of Nations

De internationale sensatie 'Kings League' wint terrein in de Benelux-markt en belooft een ware revolutie in sponsoring, content en fanbetrokkenheid. Dit innovatieve sport- en entertainmentplatform, bedacht door voormalig profvoetballer Gerard Piqué, combineert de kracht van voetbal, gaming en sociale media tot een unieke, interactieve competitie die miljoenen jongeren wereldwijd bereikt. In Nederland heeft We Are Era (onderdeel van RTL Group) de exclusieve licentie verworven om de teams naar Brazilië te brengen.

Sportway Media Group neemt Eyecons over

Het in Stockholm gevestigde digitale content- en datamanagementbedrijf Sportway heeft de Nederlandse streamingdienst Eyecons overgenomen. Daarmee bundelen beide partijen hun krachten om meer sporten zichtbaar te maken met behulp van AI-gestuurde productie en schaalbare distributie.

Interview Gerben van Walt Meijer

Wanneer Samsung Nederland samenwerkt met sportbonden, musea of festivals, is zichtbaarheid zelden het primaire doel. “Sponsoring moet verder gaan dan alleen een logo”, zegt Gerben van Walt Meijer, Head of Marketing Mobile bij Samsung Electronics Benelux. “We willen bijdragen aan vooruitgang – van de atleet, de bezoeker en de samenleving.” Met technologie als rode draad en cocreatie als werkprincipe zet Samsung sponsoring in als verlengstuk van haar merkverhaal. Dat leidt tot onderscheidende samenwerkingen, van schaatspakken met sensoren tot interactieve sneakers die je moeder kunnen bellen.

123inkt.nl geeft kleur aan het Nederlands Jeugdvoetbal

123inkt.nl viert zijn 25-jarig jubileum met de lancering van de sponsorcampagne '123inkt.nl geeft kleur aan het Nederlands Jeugdvoetbal.' Het e-commercebedrijf, marktleider in printersupplies met 5 miljoen klanten, zet met de campagne zijn langdurige betrokkenheid bij het amateurvoetbal kracht bij.

Heineken verlengt partnership met UEFA Women’s Champions League tot 2030

Heineken en UC3 hebben bekendgemaakt dat het partnership rond de UEFA Women’s Champions League met vijf jaar wordt verlengd, tot het einde van het seizoen 2029/30. De samenwerking onderstreept Heineken’s blijvende inzet voor vrouwensport en de ambitie om via voetbal mensen wereldwijd te verbinden.