Ziggo Dome krijgt Heineken uit de tap

De nieuwe concerthal Ziggo Dome in Amsterdam Zuidoost zal de biermerken van Heineken gaan serveren.

Ziggo Dome en de bierbrouwer bereikten 31 maart overeenstemming over een 15 jarige samenwerking. De overeenkomst behelst een partnership voor levering van bier, marketing en communicatie. Na Ziggo en concertorganisator Live Nation die eerder al een meerjarig contract sloten met de Ziggo Dome, is Heineken het derde grote merk dat zijn vertrouwen uitspreekt in de toekomst van de nieuwe muziektempel.

Commercieel directeur Danny Damman van Ziggo Dome is enthousiast over de samenwerking met Heineken: “De kracht van het merk Heineken, de organisatorische expertise, de spraakmakende en verfrissende marketing en communicatie én de jarenlange ervaring met horeca activatie heeft ons doen besluiten dit partnership aan te gaan. Het merk Heineken met zijn Amsterdamse achtergrond en passie voor muziek past goed bij de Ziggo Dome. Wij zijn ervan overtuigd dat wij elkaar zullen versterken en helpen in het realiseren van ambities.”

Directeur Marketing Herwin van den Berg van Heineken Nederland ziet de overeenkomst met Ziggo Dome “als een belangrijke versteviging van onze activiteiten in de muziekindustrie. Wij zien onszelf in deze relatie als een partner in business om diverse muziekinitiatieven te realiseren. Dit doen we onder meer via ons muziekplatform Heineken Refreshing Sounds, waarbij we consumenten verrassende muziekentertainment bieden. Hieronder vallen muzieksessies, sponsoring van festivals en dergelijke, maar ook initiatieven ter ondersteuning van aanstormend talent. Talent dat bijvoorbeeld op termijn een rol kan spelen in de Ziggo Dome. De muziektempel zal tevens een belangrijke rol spelen bij een nieuw te lanceren online activiteit van Heineken waarbinnen muziek een prominente rol speelt.”

De Ziggo Dome met ruimte voor 15.600 bezoekers opent begin 2011 haar deuren, pal naast de Amsterdam ArenA. In een comfortabele en kwalitatieve omgeving zal de programmering bestaan uit concerten van nationale en internationale artiesten, family entertainment en andere evenementen. Per jaar worden ongeveer 100 evenementen georganiseerd, voor naar verwachting 1,2 miljoen bezoekers.