Magnum, het ijsmerk van Unilever, betreedt in Nederland de wereld van gaming. De eerste stap die het ijsmerk gaat maken, focust op het plezier dat gamen brengt: Play For Pleasure.
Magnum streeft al langere tijd het doel na om momenten van Pleasure te creëren voor iedereen. In de vorm van het genot van het eten van Magnum ijs, maar ook door stereotypes te doorbreken en unieke, culturele ervaringen te bieden. Nu is de tijd aangebroken om deze Pleasure ook naar de wereld van gaming te brengen.
Met de eerste ‘Pleasure Treasure Hunt’ activatie introduceert Magnum samen met bekende gaming influencers challenges die tijdens streams worden aangegaan. Alle challenges zijn gericht op het maken van plezier en kunnen alleen volbracht worden door de hulp van de kijkers in te schakelen. Deze zullen dankzij hun deelname ook kans maken op mooie beloningen. In samenwerking met New York Pizza worden tijdens de stream vouchers vergeven voor gratis pizza en Magnum ijs. Daarnaast is het voor de fans ook mogelijk om de favoriete meal combinatie van de deelnemende streamers te bestellen bij New York Pizza, bijvoorbeeld een pizza Pepperoni met een Magnum Double Salted Caramel Pint.
De eerste stream uit de serie van drie is te zien op Twitch op donderdag 3 november om 19:00 uur. Iedereen is welkom om mee te doen.
Magnum inspireert al jaren momenten van Pleasure met heerlijke producten en campagnes. “Wij geloven dat de beste vorm van spelen gefocust is op het beleven van plezier en niets meer dan dat” geeft Tobias Sparnaaij, Brand Manager Magnum, aan. Daarom wil Magnum 'Pleasure Seekers' eraan herinneren waarom ze een game spelen/bekijken met de campagne: ‘Play for Pleasure’. “Je kan tenslotte enkel ultiem genieten als je volledig jezelf kunt zijn.”
“In het constant veranderende medialandschap zien we dat het consumptiemoment achter ‘het scherm’ steeds breder wordt. Tijdens het eten van ijs, kijken we niet alleen meer naar onze favoriete film, maar volgen we tegenwoordig ook onze favoriete streamer. Onze ambitie is dan ook om binnen de ‘gaming wereld’ met Magnum structureel aanwezig te zijn en het verhaal van Magnum te vertellen op een leuke, inspirerende en inclusieve manier. Dit laatste willen we vooral doen door echt goed te luisteren naar de community en door middel van co-creatie ‘Pleasure’ centraal te stellen”.
Nikki Kimpel, digital marketing manager: "We pakken onze entree in Gaming serieus aan. Hierin nemen we de community ook heel serieus. In plaats van simpelweg onze merknaam op verschillende events of esport teams te plakken, willen we begrijpen hoe we als merk waarde kunnen toevoegen en een connectie kunnen vinden met de gamer. Naast het (terug)brengen van plezier, denken we na over het faciliteren van interactie tussen streamer en kijker, een subtiele integratie van onze merkboodschap, en gezamelijk brainstormen met streamers over de inhoud. Wij benaderen dit platform niet als andere media en zoeken naar de meest pakkende, gepersonaliseerde aanpak.”
Magnum wordt door het sportmarketingbureau SPORTFIVE Nederland begeleid. De adviesgeving en uitvoering van de campagnes ligt bij het gaming- en esportagenschap van SPORTFIVE, Build A Rocket.