Mastercard breidt League of Legends partnership uit naar Nederland

Mastercard breidt de samenwerking met League of Legends European Championship (LEC) uit en activeert het sponsorship ook in Nederland.

Als Official Payment Partner lanceert Mastercard nieuwe Play of the Week onderdelen voor de Summer en Spring Playoffs. Het betaaltechnologiebedrijf heeft sinds 2018 een sponsorovereenkomst met Riot Games en was de eerste wereldwijde sponsor van League of Legends esports.

Tijdens de LEC Finals wordt een Priceless fanbeleving gecreëerd en activiteiten op locatie georganiseerd, die beschikbaar zullen zijn op Priceless.com. Mastercard zal een nieuw Play of the Week segment sponsoren tijdens de Summer en Spring Playoffs, waarmee fans unieke ervaringen kunnen winnen. Een bijkomend element van de samenwerking is dat Mastercard speciale drops zal sponsoren, die tijdens de wedstrijden op de officiële wereldwijde uitzending van de LEC worden gelanceerd, waarbij fans in-game items tot echte LEC team merchandise kunnen verdienen. De LEC Summer Playoffs waar de beste esports teams van Europa strijden beginnen op 13 augustus 2021.

Het in 2009 door Riot Games gelanceerde game League of Legends groeit snel. Recente schattingen over het aantal actieve maandelijkse spelers liggen tussen de 100 en 120 miljoen mensen. In Nederland zijn er ongeveer 1 miljoen spelers van het populaire spel.

Activatie in Nederland

Het partnership met Riot Games werd nog niet in Nederland geactiveerd, maar daar komt nu verandering in. Mastercard Nederland zal dit najaar live gaan met aansprekende campagnes rondom exclusieve rewards, Priceless moments en live verslaggeving van de wedstrijden.

Mastercard is door de sportmarketingbureau SPORTFIVE Nederland begeleid bij het aangaan van dit partnership. De uitvoering van de campagnes ligt bij het gaming- en esportagenschap META.