Riot Games en Dutch Grand Prix toegevoegd aan Sponsorreport Jaarcongres

Alban Dechelotte, Head of Sponsorship & Business Development EU esports bij Riot Games, en Imre van Leeuwen, algemeen directeur Heineken Dutch Grand Prix, zijn toegevoegd als sprekers op het Sponsorreport Jaarcongres.

Alban Dechelotte neemt deel aan de presentatie van Kevin Loos (2Basics) en Jan Bakker (Sanquin) over hun succesvolle samenwerking met Riot Games voor de campagne #Myfirstblood. Sanquin sloeg de handen ineen met marketingbureau 2Basics en game-ontwikkelaar Riot Games om Nederlandse esports fans bewust te maken van het belang van bloeddonatie. Met de originele #MyFirstBlood-campagne werden spelers en kijkers van League of Legends verleid om bloed te doneren in ruil voor een skin of een karakter in de game. Een wereldprimeur, maar ook voor Sanquin een nieuwe manier van werven.
Alban Dechelotte zal aanvullend op de Sanquin-case ingaan op de toekomst van sponsoring van egames en de sponsorstrategie van Riot Games. Kijk hieronder naar een video-interview met Dechelotte.

Alban Dechelotte is sinds begin 2018 werkzaam bij Riot Games als Head of Sponsorship & Business Development EU Esport. In die functie is hij verantwoordelijk voor bestaande en nieuwe partnerships voor Riot’s Europese Esports business. Hij werkt nauw samen met de Europese teams en hun commerciële partners en managed ook lokale broadcast partnerships.
Voordat hij bij Riot Games aan de slag ging was Alban Senior Entertainment Marketing Manager bij Coca-Cola in de Verenigde Staten. Daar was hij verantwoordelijk voor de wereldwijde muziek- en gaminginitiatieven van Coca-Cola. Ook ontwikkelde hij voor Coca-Cola strategische marketingplannen voor Noord West Europa en Nordics, waaronder Nederland. Alban startte zijn marketingloopbaan bij Havas Sports & Entertainment Duitsland.

Algemeen Directeur van de Heineken Dutch Grand Prix Imre van Leeuwen zal op het congres geïnterviewd worden door Marcel Beerthuizen (bigplans) over hoe in de afgelopen drie jaar de terugkeer van de Formule 1 naar Zandvoort is gerealiseerd, welke uitdagingen men daarbij is tegengekomen en nog zal tegenkomen, de samenwerking met de Formule 1 management FOM en de overheid, wat de rol van de partners en sponsors is geweest en welke commerciële mogelijkheden er zijn.

Inschrijven en het hele programma bekijken kan hier