Het NN Running Team en marathonwereldster Eliud Kipchoge hebben de krachten gebundeld met Plantix, een digitale app die snelle en eenvoudige herkenning van plagen in gewassen mogelijk maakt door simpelweg een foto te maken.
Het NN Running Team en Plantix kondigen een samenwerking aan, gericht op het creëren van een positieve impact in Afrika en het vergroten van het bewustzijn over de wereldwijde uitdagingen van voedselzekerheid en klimaatverandering.
Plantix, opgericht in 2015, is een digitale app die snelle en eenvoudige herkenning van plagen in gewassen biedt via eenvoudige fotoanalyse. Het doel is om boeren wereldwijd gratis toegang te geven tot landbouwinformatie en educatie. Door hen in staat te stellen snel en nauwkeurig gewasplagen en ziekten te diagnosticeren, helpt Plantix hen weloverwogen beslissingen te nemen die middelen besparen en kosten verlagen. In Sub-Sahara-Afrika werken meer dan 175 miljoen mensen in de landbouwsector, en landbouw is essentieel voor bijna iedereen die in de regio woont, aangezien de oogst de basis vormt voor voedselzekerheid.
De komende vier jaar zullen Eliud Kipchoge, Augustine Choge, Joshua Cheptegei en Geoffrey Kamworor Plantix actief testen en inzichten delen van hun privé boerderijen via sociale media. Deze samenwerking is bedoeld om het belang van landbouw in Afrika's culturele erfgoed en toekomst te benadrukken.
"Voor mij als boer is Plantix een innovatieve app die gewasziekten eenvoudig kan diagnosticeren. Het kan veel boeren in Afrika aanzienlijk helpen om hun land te beschermen. Ik ben erg blij dat we samenwerken, en ik ben ervan overtuigd dat Plantix en de mensen erachter echte waarde kunnen bieden," zegt Eliud Kipchoge.
Het kan veel boeren in Afrika aanzienlijk helpen om hun land te beschermen
"Samenwerkingen vormen de basis van ons dagelijkse werk en maken deel uit van ons DNA. Deze samenwerking is heel bijzonder voor ons, omdat we samen met Eliud Kipchoge en het NN Running Team echt een positieve impact kunnen hebben in Afrika en de wereldwijde uitdaging van voedselzekerheid kunnen aanpakken," zegt Stephan Schnabel, CEO van HELM AG en meerderheidsaandeelhouder van Plantix.
"Wij zijn verheugd om Plantix te verwelkomen in ons groeiende sponsorschap portfolio. Wij geloven dat deze samenwerking enorme waarde en innovatie direct naar onze atleten zal brengen, waardoor onze capaciteit om onze doelen te bereiken wordt vergroot en de gemeenschappen in de Afrikaanse regio’s die zoveel wereldklasse atleten hebben voortgebracht positief worden beïnvloed," voegt Marleen Vink-Rennings, Marketing Director van Global Sports Communication, toe.