Nederlandse evenementenorganisator MBG Productions, bekend van 'Joy', lanceerde een app voor de Joy Events waarmee bezoekers snel & makkelijk toegang kunnen krijgen tot hun evenementen. Tegelijkertijd biedt de app een oplossing om ticketfraude tegen te gaan. Joy werkt hierin samen met technologiepartner Siip Group.
Nadat ‘Identity Based Access’ zich al langer bewezen heeft in het betaalde voetbal, is ook de eerste app met ‘IBA’ succesvol bij evenementen gelanceerd.
Michael van der Lee, directeur van Joy: "Als Joy willen we illegale doorverkoop en fraude met onze tickets tegengaan via deze app. Met de ‘identity based tickets’ dragen we samen met onze bezoekers bij aan een oplossing hiertegen én kunnen onze bezoekers makkelijk & snel onze evenementen te bezoeken. Leeftijden checken we normaal gesproken bij de deur, maar via de app is deze validatie al gedaan, dus gaat deze controle een stuk sneller. De toegang is écht persoonlijk."
Deze korte video laat het gemak in de bezoekerservaring zien. Van het eenvoudig koppelen en delen van je tickets in je digitale wallet, tot samen met gemak het evenement bezoeken.
Remco Voorhorst, CEO van Siip Group: "We zijn trots op het resultaat en dat we een bezoek aan evenementen op deze manier nóg aangenamer kunnen maken. Onze technologie sluit naadloos aan op bestaande processen voor zowel de organisator, als de bezoeker, in nauwe samenwerking met de ticketeer. Naast de nog optimalere & veiligere ervaring voor bezoekers, brengt dit ook mooie commerciële proposities met zich mee. De techniek maakt het mogelijk om te weten wie je evenement bezoekt & om met al deze bezoekers te kunnen communiceren via de app. Dit is naast de voetbalbranche dus ook voor evenementen enorm toepasbaar.’