Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever lanceren DOE MAAR LEKKER DUURZAAM

Donderdag 30 oktober start de door de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever geïnitieerde campagne DOE MAAR LEKKER DUURZAAM. Doel van de campagne is de Nederlandse consument bewuster maken van duurzamer eten en laten zien dat het eigenlijk heel gemakkelijk en lekker is.

De Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever gaangedurende drie jaar samenwerken om duurzamer eten te stimuleren. Om het grote publiek zelf te laten ervaren hoe gemakkelijk en lekker een duurzame maaltijd is, geeft de Nationale Postcode Loterij al haar 2,5 miljoen deelnemers in november 2014 een cadeaukaart ter waarde van 12,50 euro. Bij Albert Heijn kan men deze cadeaukaart inwisselen voor een selectie van ruim 600 producten. Deze producten zijn van het Albert Heijn eigen merk AH puur & eerlijk. Binnen het Unilever assortiment is gekozen voor alle producten met een onafhankelijk duurzaamheidskeurmerk op het gebied van dierenwelzijn, eerlijke handel of milieu en producten die voldoen aan Unilevers duurzame landbouwprogramma.

TBWA\NEBOKO werd gevraagd de reclamecampagne te ontwikkelen.Onder het motto ‘Doe maar lekker duurzaam’ wordt het publiek op TV en radio aangespoord duurzamer te eten: Bekende Nederlanders zoals Nicolette van Dam en Caroline Tensen én onbekende Nederlanders laten zien welke gangbare gerechten zij duurzaam hebben bereid. Zo geven zij aan dat een duurzaam maaltijd op tafelzetten eigenlijk heel gewoon is.
Alle 2,5 miljoen huishoudens die meespelen met de Nationale Postcode Loterij ontvangen in de week van 3 november per post de cadeaukaart en een receptenboekje met 15 duurzame recepten ter inspiratie.