Van Gogh Museum en Takii verlengen partnerschap met 3 jaar

Takii en het Van Gogh Museum verlengen de lopende partnerovereenkomst met drie jaar. Takii wil zich als sponsor blijven verbinden aan het museum om een gemeenschappelijke missie uit te dragen: het leven van mensen verrijken.

De verlenging van het partnerschap komt voort uit de succesvolle samenwerking van de afgelopen drie jaar. De Nederlandse ambassade in Tokio diende als decor voor de officiële bekrachtiging van het vernieuwde partnerschap tussen Takii en het Van Gogh Museum. De uitgebreide ceremonie werd bijgewoond door ambassadeur Aart Jacobi, genodigden uit het Japanse bedrijfsleven en afgevaardigden van Takii en het Van Gogh Museum.

De samenwerking met het Van Gogh Museum heeft Takii de afgelopen jaren veel gebracht rondom het concept ‘Sunrich – Van Gogh’s Favorite’. Het bijzondere verhaal van Vincent van Gogh geeft het totaalconcept meer commerciële waarde en maakt daarmee stappen in afzet. Het creëren van maatschappelijke waarde blijft ook van groot belang voor de Japanse bloemen- en groenteveredelaar.

Denichi Takii (president & CEO van Takii): “Wij zijn zeer verheugd de verbintenis met één van de best geclassificeerde musea van de wereld voort te zetten. Het raakvlak tussen de iconische zonnebloemkunstwerken van Vincent van Gogh en onze zonnebloemserie is niet het enige wat ons bindt. Het is ook de gemeenschappelijke missie om het leven van mensen te verrijken. Takii heeft als maatschappelijk doel levens te verrijken met gezond voedsel en prachtige bloemen, het Van Gogh Museum met inspirerende programma’s, evenementen en tentoonstellingen. Als medestander willen wij hen ondersteunen in het verwezenlijken van hun missie.”

Axel Rüger (directeur Van Gogh Museum) vult daarop aan: “Wij zijn enorm trots op de verlenging van deze verbintenis. Niet alleen onze missie, maar ook onze kijk op de wereld is overeenkomstig. Het verrijken van de levens van mensen en het brengen van schoonheid is voor zowel Takii als voor het Van Gogh Museum enorm belangrijk. Wij kijken uit naar de aankomende drie jaar!”

Zonnebloemenlabyrint

Sinds de verbintenis in 2015 heeft Takii als trotse sponsor verschillende opvallende acties georganiseerd zoals het zonnebloemenlabyrint, de excursie voor ouderen met een beperking, de felicitatie aan KLM voor de nieuwe Dreamliner en het uitdelen van zonnebloemen op verschillende plekken in de wereld. De symboliek van de zonnebloem (liefde, hoop en vriendschap) blijft ook de komende drie jaar een grote rol spelen in de geplande acties.

Takii en het Van Gogh Museum hebben zich beide gecommitteerd aan een plan waarbij het partnerschap wordt geïntensiveerd. Het jaar 2019 zal in het teken staan van campagnes rondom de tentoonstelling Van Gogh en de Zonnebloemen, die van 21 juni tot en met 1 september 2019 te zien zal zijn.