ALDI maakt gezonde voeding aantrekkelijker met Disney

Vanaf maandag 11 mei liggen bij ALDI een tweetal gezonde Schijf-van-Vijf-producten met Disney-characters in de schappen onder de noemer Disney Kitchen. Het gaat om verschillende Disney-prinsessen zoals Rapunzel en Jasmine. Zo wil ALDI het aantrekkelijker maken om kinderen en hun ouders te laten kiezen voor gezonde alternatieven.

ALDI werkt intensief samen met het Nationaal Schoolontbijt. Daarnaast zijn JOGG en Missing Chapter Foundation belangrijke partners. Gezamenlijk met hen wil ALDI klanten stimuleren om betere en gezondere keuzes te maken. De focus ligt daarbij op de bewustwording van het belang van een gezond voedingspatroon.

“Door het inzetten van populaire Disney-characters willen we het gemakkelijker maken voor gezinnen om gezonde voedingskeuzes te maken. We willen als ALDI gezonde voeding en een gezonde leefstijl bij gezinnen met jonge kinderen stimuleren. Door het gebruik van onder meer magische Disney-prinsessen op Schijf-van-Vijf producten denken we dat het voor kinderen en ouders makkelijker is te kiezen voor gezonde producten. Daarnaast ontmoedigen we juist ook ongezonde keuzes, zoals de leeftijdsbeperking bij de verkoop van energy drinks en hebben we andere figuren van verpakkingen van ongezonde artikelen gehaald”, aldus Nadie Winde, Manager Corporate Responsibility van Aldi Nederland.

Het betreft in eerste instantie snack worteltjes en volkorenbolletjes. Later dit jaar komen er nog meer gezonde producten met andere Disney-characters in het assortiment.In de loop van het jaar wordt nog meer magie toegevoegd aan gezonde producten. Het gaat dan onder meer om de volgende Schijf-van-Vijf-producten: mineraalwater, mini-maiswafels, snoeptomaatjes, zoete appeltjes, yoghurtdrink, pakjes halfvolle melk, appelmoesjes (zonder toegevoegde suiker), smeerkaas kids 30+ en snack komkommers.