DPG Media en Stichting CPNB sluiten meerjarig partnership

DPG Media en Stichting CPNB sluiten een meerjarig partnership om het leesplezier onder kinderen te vergroten. DPG Media wordt strategisch partner van de Kinderboekenweek en bundelt samen met hoofdsponsor NS de krachten om de Kinderboekenweek nog meer impact te laten maken. Daarnaast zal DPG Media partner worden van de Kinderjury, al sinds 1988 de grootste lezersprijs voor kinderboeken.

Vandaag tekenden Wiesje (9 jaar) namens DPG Media en Mert (9 jaar) van het Kinderboekenweek Leesteam van Stichting CPNB in het bijzijn van de directies het contract in het Kinderboekenmuseum in Den Haag.

"Deze samenwerking is een keuze die past binnen de nieuwe koers die wij de afgelopen jaren hebben ingezet", zegt Eveline Aendekerk, directeur Stichting CPNB. "Het partnership met DPG Media, het grootste mediabedrijf van Nederland, gaat een enorme hulp zijn in het bereiken van kinderen en hun ouders / verzorgers en dat is hulp die wij hard kunnen gebruiken in tijden van ontlezing. Het is geweldig om te ervaren hoeveel passie er bij DPG Media zit om samen aan de slag te gaan en in te zetten op meer leesplezier voor de jongere generaties."

Erik Roddenhof, CEO DPG Media.: "Met dit partnership zitten we onze unieke positie in de maatschappij in om de jongere generatie sterker te maken. Wij vinden het leesvermogen belangrijk voor de zelfredzaamheid van kinderen, zeker nu ze op steeds meer manieren en momenten verhalen en informatie te zien krijgen. DPG Media en CPNB hebben als gezamenlijk misse om de jonge generatie aan het lezen te krijgen en het leesplezier te vergroten, en wij hebben enorm mooie plannen om hier vanuit onze kracht en specialiteit een steentje aan bij te dragen."

Er staat veel op stapel om leesplezier bij zoveel mogelijk kinderen te vergroten, want de Kinderboekenweek, de Kinderjury, en DPG Media hebben veel waardevolle raakvlakken. DPG Media wordt partner van de Kinderjury, waarmee de focus komt te liggen op leesplezier van kinderen. Via merken als Donald Duck, Tina en Zo zit dat! worden zij geïnspireerd om te lezen en te stemmen. Tevens treedt DPG Media, naast hoofdsponsor NS, toe als strategisch partner van de Kinderboekenweek. Hierbij ligt de focus op (groot)ouders en verzorgers, waarbij CPNB en DPG Media bij deze doelgroep het belang van leesplezier onderstrepen via onder meer het AD, regionale nieuwsmedia en Libelle.

Op de foto: Wiesje en Mert in het Kinderboekenboekenmuseum in Den Haag. Foto: Eva Plevier