LINDA.foundation en Albert Heijn verlengen samenwerking

LINDA.foundation en Albert Heijn hebben hun samenwerking met nog eens drie jaar verlengd tot en met eind 2022. De supermarktketen is vanaf het allereerste begin in 2013 al partner van LINDA.foundation.

De stichting van Linda de Mol geeft arme gezinnen met kinderen een steuntje in de rug en kweekt meer begrip voor de (vaak verborgen) armoede in Nederland. Albert Heijn levert een structurele bijdrage aan de stichting voor de aanschaf van de cadeaukaarten voor (kerst)boodschappen.

LINDA.foundation geeft jaarlijks cadeaukaarten aan gezinnen met kinderen die zich in een financieel benarde positie bevinden. Vanaf de start in 2013 heeft de organisatie al 20.000 gezinnen gesteund in de vorm van een pakket cadeaukaarten ter waarde van 600 euro (waarvan 300 euro te besteden bij Albert Heijn). Daarmee kunnen ze boodschappen doen, een cadeautje in de schoen kopen en een feestelijke outfit dragen tijdens de kerstviering. Dit jaar zijn 4.250 gezinnen hiermee blij gemaakt. Albert Heijn levert al vanaf het begin een zeer substantiële bijdrage aan de stichting.

Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: “Albert Heijn is er voor iedereen en we willen iedereen een onvergetelijke kerst bezorgen. Maar soms zit het tegen en is het als gezin moeilijk om dagelijks een lekkere en goede maaltijd op tafel te zetten. Dan is deze feestmaand nog lastiger dan alle andere maanden. Daarom zijn we partner van LINDA.foundation en helpen we met cadeaukaarten.”

Linda de Mol: “Ik ben trots op LINDA.foundation. In zes jaar tijd staat er een organisatie die voor veel gezinnen een groot verschil maakt. Daarvoor zijn we afhankelijk van partners en donateurs. Ik ben ontzettend blij dat Albert Heijn, een structurele partner van het eerste uur, ons de komende jaren blijft helpen om gezinnen die het lastig hebben een steuntje in de rug te geven.”

Onvergetelijk kerstdiner

Ter gelegenheid van de verlenging van de samenwerking met LINDA.foundation, organiseerde Albert Heijn gisteravond een uniek evenement om 30 gezinnen extra te verrassen. Zij genoten van een heerlijk kerstdiner op een onvergetelijke locatie: de Eregalerij van het Rijksmuseum met de topstukken van de meesters van de zeventiende eeuw om hen heen. En als dank voor hun inzet biedt de supermarktketen circa 3.000 intermediairs van LINDA.foundation binnenkort twee gratis toegangskaarten voor een bezoek aan het Rijksmuseum. Zij helpen de stichting om de juiste gezinnen te ondersteunen. Intermediairs zijn bijvoorbeeld bewindvoerders, sociale wijkteams, directeuren van basisscholen of jeugdwerkers.

Marjolein Moorman, wethouder Onderwijs, Armoede en Inburgering van de gemeente Amsterdam: “Armoede staat gelijke kansen in de weg en belemmert een grote groep om volwaardig mee te kunnen doen. Daarom is het belangrijk dat wij samen de helpende hand bieden. En dit is een prachtig voorbeeld waarbij gezinnen van een onvergetelijk kerstdiner kunnen genieten met uitzicht op de Nachtwacht.”