Mazda ondersteunt zeehondencrèche

Mazda Motor Nederland heeft een sponsorcontract gesloten met de Stichting Zeehondencrèche Lenie 't Hart in Pieterburen.

De samenwerking behelst onder meer een financiële ondersteuning voor één van de dertien quarantainekamers van het ziekenhuis voor zeehonden in Pieterburen en een donateurswervingsactie via de Mazda-dealers en Erkend Reparateurs in Nederland.

“Sinds 1972 ben ik met mijn team actief met de verzorging, de voeding en de opvangfaciliteiten voor zieke, verzwakte en moederloze zeehonden”, vertelt initiatiefneemster Lenie ’t Hart. “Onderzoek heeft aangetoond dat het afweersysteem van zeehonden slecht functioneert door de vele gifstoffen in zijn leefomgeving. De Zeehondencrèche ontvangt geen subsidie en is geheel afhankelijk van de steun van donateurs. Op dit moment is het uitzonderlijk druk in de crèche vanwege veel zieke longwormpatiënten in combinatie met het slechte weer en de harde wind. En dan komt er nog eens bij dat nu het geboorteseizoen van de grijze zeehond is begonnen. Dat betekent veel moederloze pubs in de opvang. Dus nu in deze tijd kunnen we extra donaties heel goed gebruiken !”.

“Mazda kiest voor duurzaamheid, niet alleen bij haar producten maar ook voor de samenleving en draagt daarom graag haar steentje bij in de vorm van een financiële ondersteuning voor een quarantainekamer”, legt Martijn ten Brink uit, Managing Director van Mazda Motor Nederland in Waddinxveen. “Daarnaast wordt er bij alle Mazda-dealers in Nederland actie gevoerd om donateurs te werven via posters en een speciale flyer met antwoordkaart. Wordt men via Mazda donateur voor minstens € 12,50 per jaar dan krijgt men tevens een mooi aanbod: zolang men donateur blijft heeft men met het hele gezin (maximaal 5 personen) gratis toegang tot het bezoekerscentrum van de Zeehondencrèche in Pieterburen. Normaal geldt dat pas bij een donatie vanaf € 25,- per jaar”.
Mazda Motor Nederland besteedt naast bovengenoemde ondersteuning ook aandacht aan de Zeehondencrèche via haar DM-activiteiten, acties, nieuwsbrieven, websites en bij openingen van nieuwe dealervestigingen.