Ajax tekent ESPN als mediapartner in de US

Ajax en ESPN hebben overeenstemming bereikt over een mediapartnership. ESPN bezit met het OTT-platform ESPN+ reeds de rechten in Amerika voor Eredivisiewedstrijden. Middels deze overeenkomst heeft ESPN, onderdeel van The Walt Disney Company, de mogelijkheid om ook Ajax-content buiten wedstrijden om te distribueren.

Het Amerikaanse ESPN is één van de grootste mediapartijen van het land, o.a. in broadcasting, online en sinds april 2018 dus ook met ESPN+. Door deze overeenkomst is op korte termijn Ajax-content te zien op de kanalen van ESPN.

Edwin van der Sar, algemeen directeur bij Ajax: “Het uitbouwen van het bereik van Ajax in Amerika is de eerste stap in de strategische benadering van die markt. ESPN biedt ons het platform om dit te kunnen doen en denkt mee over het type content, relevant voor de Amerikaanse voetbalconsument. Het spreekt voor zich dat wij de voorkeur hebben voor vooraanstaande partners en hebben die in ESPN wederom een gevonden. Niet in de laatste plaats zorgt dit ervoor dat onze huidige partners meeliften op het vergroten van ons bereik in nieuwe markten.”

Ajax heeft sinds begin november 2018 een Amerikaanse afdeling en maakt een vliegende start door. De eerste viewing party’s van Ajax-wedstrijden waren een succes en krijgen een vervolg, zowel op contentgebied als op het gebied van partnerships.