Annette Reijersen van Buuren Hoofd Communicatie bij Oranje Fonds

Annette Reijersen van Buuren start per 1 maart als Hoofd Communicatie bij het Oranje Fonds. In die functie maakt zij tevens onderdeel uit van het managementteam. Met haar kennis en ervaring o.a. op het gebied van merkenbouwen en gedragsverandering gaat zij bijdragen aan de missie van het Oranje Fonds: zorgen voor een samenleving waarin iedereen mee kan doen en niemand daar alleen voor hoeft te staan.

De focus gaat liggen op strategisch beleid en (her)positionering van het Oranje Fonds als dé organisatie voor sociale verbinding, zodat het Fonds nog meer mensen kan bereiken, mobiliseren en ondersteunen. Daarnaast zal Annette zich ook richten op de positionering van merkactivaties als Maatjes Gezocht, NLdoet en Burendag. Met haar team is ze daarnaast verantwoordelijk voor de hieruit voortkomende consistente en relevante communicatiestrategie en -beleid. Er wordt gewerkt met een thematische aanpak om eenzaamheid, armoede en kansenongelijkheid aan te pakken en te zorgen voor betrokken buurten en zorg voor kwetsbaren.

Sandra Jetten, directeur Oranje Fonds: “We zijn heel blij dat Annette onderdeel wordt van ons team. Ze neemt veel kennis en kunde mee en niet op de laatste plaats een grote intrinsieke motivatie om bij te dragen aan een inclusieve samenleving waarin niemand er alleen voor staat. Ze gaat onderzoeken hoe we het merk Oranje Fonds en haar merkactivaties nog beter kunnen laden en handelingsperspectieven kunnen bieden om nog meer impact te maken. Onder haar hoede kunnen we het Oranje Fonds een nieuwe fase in laten gaan, waarin we focussen op een thematische benadering van ons werk en het vergroten van onze impact.”

Annette Reijersen van Buuren: “Ik heb ontzettend veel zin om te beginnen bij het Oranje Fonds. Na bijna vier jaar focus op merkenbouwen, communicatie en gedragsverandering op het gebied van leesbevordering bij CPNB, vind ik het een eer om samen met een ervaren gedreven team bij te dragen aan de geweldige missie van Oranje Fonds. Een missie die nu, door corona, helaas nog relevanter is. We gaan de komende tijd daarom kijken naar de positionering en merkidentiteit om herkenbaarheid, onderscheid en aantrekkingskracht te vergroten.”

Annette Reijersen van Buuren werkte afgelopen vier jaar als manager Merk, Marketing en Communicatie bij CPNB waar ze voor veel vernieuwing en professionalisering heeft gezorgd. Onder haar leiding is een grote slag geslagen met de positionering en strategie van de bekende CPNB merken. De merkportfolio is flink op de schop gegaan en van voorheen 17 campagnes teruggebracht tot 7 sterke merken, Annette was verantwoordelijk voor het intensiveren en uitbouwen van bestaande partnerschappen (NS en NBD Biblion) maar ook het realiseren van samenwerkingen met TUI en Eye Wish en mediapartijen zoals DPG Media, JC Decaux en Boomerang. Waar de CPNB voorheen met de campagnes steeds een korte periode in het jaar zichtbaar was, heeft Annette bijgedragen aan het hele jaar communiceren en werkte ze aan de overkoepelende merken als # Zomer Lezen en de cadeaucampagne Geef meer met een boek.

Foto: Maikel Thijssen Photograph