Mark Versteegen Director Sponsoring KPN

Mark Versteegen (41) wordt de nieuwe Director Sponsoring bij KPN. Hier wordt hij onder meer verantwoordelijk voor de strategie en het management van het hoofdsponsorschap van de Koninklijke Nederlandse Schaatsenrijders Bond (KNSB) dat KPN overneemt van AEGON.

Versteegen maakt bij KPN deel uit van het Management Team Corporate Communicatie dat wordt aangevoerd door directeur Hans Koeleman.

De afgelopen vijf jaar was Versteegen senior adviseur en partner bij Van Dooren Advies in Amsterdam. Hier was hij onder meer verantwoordelijk voor de naamgeving van de Jupiler League, de strategie en het sponsorbeleid van de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennisbond (KNLTB), het Olympisch Stadion Amsterdam en het Wereld Natuur Fonds. Ook werkte hij op klanten als Stop Aids Now!, Cremer Museum Enschede, Topsport Amsterdam, RWE Energy en Fortis Bank Nederland.

Versteegen start zijn werkzaamheden bij KPN eerst gedetacheerd vanuit Van Dooren Advies. In de komende maanden draagt hij zijn huidige klanten over aan zijn beoogde opvolger(s) binnen het bureau. Versteegen: "De afgelopen vijf jaar heb ik een geweldige tijd gehad bij Van Dooren Advies. Het was niet mijn bedoeling om te vertrekken. Maar de kans die KPN biedt om het omvangrijke sponsoraccount te gaan beheren, laat ik niet liggen. Na jaren in de sportwereld en voor adviesbureaus te hebben gewerkt, krijg ik nu de mogelijkheid om zelf te bewijzen dat sportsponsoring zowel intern als extern een belangrijke asset kan zijn voor een grote organisatie zoals KPN.”

Namens Van Dooren Advies reageert Job van Dooren met enige trots op de keuze van KPN voor Mark Versteegen. "Mark is de juiste persoon om KPN via het schaatsen in het hart van de doelgroep te brengen. Er zijn in Nederland weinig grote sponsoraccounts die het verschil kunnen maken. De keuze van KPN om - na 25 jaar AEGON - de KNSB en het schaatsen in Nederland te steunen getuigt van een groot geloof in de activatiemogelijkheden van de sport. Mark krijgt de kans om hieraan zijn bijdrage te leveren. Intern wordt Mark bij ons in eerste instantie door mij persoonlijk en mijn elf collega’s opgevolgd. Er is veel talent in eigen huis."

Hans Koeleman directeur Corporate Communicatie: "KPN gaat de KNSB en het schaatsen de komende jaren in de volle breedte ondersteunen. Met de komst van Mark Versteegen is het team dat hiervoor verantwoordelijk wordt compleet."