NOC*NSF heeft Baukje ter Huurne benoemd als chief marketing officer. Zij zal vanaf 1 juni leiding geven aan de afdeling Marketing, Communicatie & Partnerships bij NOC*NSF.
Baukje ter Huurne (44) is afkomstig van Coöperatie VGZ, waar zij de afgelopen vijf jaar als directeur verantwoordelijk was voor de consumentenmarkt, inclusief positionering en merkstrategie. Ze heeft brede (management)ervaring in diverse sectoren op het gebied van marketing, partnerships en communicatie.
Met de benoeming van Baukje ter Huurne wil de sportkoepel de communicatie over de positie en betekenis van zowel NOC*NSF als TeamNL intensiveren. "Door de Olympische en Paralympische Spelen in Parijs volgend jaar, stijgt de positieve aandacht voor TeamNL, onze sporters in oranje, en hopen we nog meer partners enthousiast te maken om met NOC*NSF de verbinding aan te gaan", aldus NOC*NSF. "Ons doel is om samen met de sector, maatschappelijke partijen en de overheid 12 miljoen mensen in beweging te krijgen in 2032, de horizon van onze Sportagenda."
Baukje ter Huurne: "Ik zie ernaar uit om per 1 juni bij NOC*NSF te beginnen. Het maakt me trots om bij te dragen aan de realisatie van de missie om Nederland het sportiefste land van de wereld te maken. Ik verheug me erop om samen met mijn toekomstige team en de partners van NOC*NSF het belang van sport voor een gezonde en optimistische maatschappij uit te dragen."
Marc van den Tweel, algemeen directeur van NOC*NSF: “Met de benoeming van Baukje kunnen we nog effectiever het belang van sport en bewegen voor een gezonde samenleving zichtbaar maken. Plezier in sport is daarbij de grote inspiratie. NOC*NSF wil als opinieleider naar voren stappen en de dialoog over sport in al z’n facetten aan gaan. Met Baukje ter Huurne aan het hoofd van een enthousiast team kunnen we daar zeker flinke stappen in zetten.”