Roger Bloem vertrekt bij Burger King

Roger Bloem, marketing directeur en verantwoordelijk voor sponsoring bij Burger King, verlaat het fastfoodbedrijf eind maart.

"Burger King heeft als merk een andere richting gekozen dan dat ik op wil. Deze strategie uitvoeren sluit niet aan bij mijn ambitie”, laat Bloem weten op Twitter. Bloem zit sinds april 2014 bij Burger King. Hij is verantwoordelijk voor onder meer de social media strategy, de lancering van de nieuwe website,een app en de Partnership met Eredivisie, Straatvoetbalbond Nederland en StreetPro. Bloem neemt enkele maanden de tijd om zich te beraden op zijn verdere carrière. Vorig jaar verlengde Burger King het partnership met de Eredivisie met drie jaar.

Tegenover Out-of-home shops zegt Bloem: "Ik ben vorig jaar naar Burger King gehaald om mij bezig te kunnen houden met drie belangrijke thema's: social media, voetbal en hamburgers in het kader van marketing. Er is toen een functie gecreëerd met veel vrijheid waarbinnen ik deze thema's kon inrichten. Door nieuw management vorig jaar werd er gekozen voor een andere koers waardoor ik mijn functie niet meer kon invullen zoals ik dat eigenlijk wil. Het matcht dus niet meer met mijn verwachtingen die ik aanvankelijk had."