Ruud de Langen in bestuur SponsorRingen

Ruud de Langen (dentsu) treedt per 1 december toe tot het bestuur van de SponsorRingen.

“Met de ervaring en contacten van Ruud in het brede media- en marketingveld, willen we werken aan de verdere integratie van de SponsorRingen met andere vakgebieden. Het verder laten aansluiten van sponsoring zien we immers als 1 van de hoofddoelstellingen voor de komende jaren. Met Ruud in ons midden verwachten we dit proces enorm te versnellen”, aldus Imre van Leeuwen, voorzitter van de stichting.

Ruud de Langen: “Ik heb sponsoring leren kennen als effectieve communicatietool die ook nog eens miljoenen fans en liefhebbers in beweging brengt. Ik ga de uitdaging graag aan om met mijn netwerk de kracht van sponsoring als onderdeel van een totale consumer journey verder uit te dragen.”

De Langen was sinds 2007 werkzaam bij mediabureau Mindshare, eerst als teamleader Unilever en vanaf 2009 als CEO van het bedrijf. In 2018 maakte hij de overstap naar Talpa Network. Oktober jl trad hij als Chief Growth Officer toe tot de directie van dentsu Nederland.

Inmiddels zijn ook de vakjuryvoorzitters van de vijf specialismen waarin dit keer voor het eerst een Gouden SponsorRing wordt uitgereikt bekend. Het zijn:
– Creativiteit (Jordi van de Bovenkamp, MediaMonks)
– Innovatie (Mariëlle Krouwel, PwC)
– PR-inhaker (Clarissa Slingerland, Miss Publicity)
– Business Case (Edgar de Beule, Markteffect)
– Sponsorplatform/voorheen Gesponsorde (Annette Reijersen van Buuren, CPNB)

Inzenden voor de SponsorRingen kan nog tot 8 december via de site www.sponsorringen.nl.