Switch: Niels Grevenstuk

In een serie interviews vertellen mensen waarom ze in 2017 van baan zijn veranderd en wat hun verwachtingen zijn voor het komend jaar. In de eerste aflevering Niels Grevenstuk.

Half augustus verliet Niels Heineken International, waar hij Global Sponsormanager was en onder andere verantwoordelijk voor de deals tussen Heineken en de UEFA en het Holland Heineken House in Rio, om de afdeling International Partnerships van Ajax gaan leiden.

Hoe kijk je terug op 2017?
"Als een enerverend jaar met mooie successen op persoonlijk als op professioneel vlak. Bij mijn vorige werkgever zijn we erin geslaagd om de verbintenis met UEFA - Champions League en Heineken te verlengen, een nieuwe global Heineken UCL campagne: "Share the Drama” uit te rollen. En de activatie met Amstel; de UEFA finale in Stockholm, ironisch genoeg met Ajax als één van de finalisten. De overstap naar Ajax is een gedroomde transfer! En na 17 jaar een zeer welkome aanvulling en uitdaging voor mij persoonlijk, maar ook een afscheid van 17 mooie jaren!"

Deze nieuwe functie past als een handgemaakte schoen

Waarom de overstap van Heineken naar Ajax?
"Ik geloof dat er tijdens je carrière-pad er een aantal kansen voorbij komt en sommige moet je echt pakken! Deze nieuwe functie past als een handgemaakte schoen: genoeg uitdagingen, mooie ideeën, ambitieuze mensen en er wordt veel van mijn ondernemersgeest gevraagd. Daarnaast is de afwisseling tussen commercie en het helpen ontwikkelen van een football academy format in de breedste zin, zeer inspirerend. De eerste buitenlandse successen, een langdurige samenwerking met Guangzhou R&F Football Club, hebben we met het team kunnen behalen. Erg fijn als je zo kunt starten!"

Wat zie je komende jaren als belangrijke ontwikkelingen op jouw vakgebied?
"Binnen het domein sponsoring verwacht ik nog een verdere verschuiving van traditionele sponsoring naar partnership thinking in business. Met andere woorden; zolang sponsor assets omgezet kunnen worden in een gezonde ROI voor partners zodat zij nog beter instaat zijn om over het sponsorplatform hun business en of marketing doelstellingen te behalen, dan ontwikkel je een gezonde verhouding wat op lange termijn waarde oplevert voor beide.De verschuiving in mediaconsumptie, wellicht een beetje voor de hand liggend. Maar ik geloof dat we ons nog meer bewust moeten maken van digitale mogelijkheden en hoe die in te zetten voor verbetering van je bereik, activatie -en conversiedoelstellingen, it’s just the beginning!"

Ik verwacht een verdere verschuiving van traditionele sponsoring naar partnership thinking in business

Wat zijn je ambities voor komend jaar?
"Op (media)partnership niveau mooie samenwerkingen aan te gaan, zowel nationaal als internationaal. De Ajax Coaching Academy wereldwijd als de "Harvard” onder de academies te positioneren."

Waar verheug je je het meeste op in 2018?
"Op een landskampioenschap en Europees succes van Ajax!!"