Thomas Metz nieuwe Lead Sponsoring & Partnerships bij Rabobank

Thomas Metz is vanaf 1 september de nieuwe Lead Sponsoring & Partnerships bij Rabobank. In deze strategische nieuwe rol binnen de afdeling Communications & Corporate Affairs wordt Metz verantwoordelijk voor het versterken, uitvoeren en doorontwikkelen van de sponsorstrategie van de bank

Die sponsorstrategie van Rabobank is nog steeds sterk gestoeld op de algehele merkpositionering: ‘Onze Bank’. De basis daarvan is het coöperatieve karakter van Rabobank zoals deze ooit is opgericht, met nadruk op verbinding met klanten en leden, maar zeker ook met de samenleving.

Metz komt over van VodafoneZiggo, waar hij leiding gaf aan het Brand Partnerships team, met samenwerkingen met onder andere Ajax, Ziggo Dome en Max Verstappen. Daarvoor werkte hij bij Twitter en voor verschillende sportzenders. Met een hart voor content en vanuit een datagedreven aanpak zal hij werken aan het realiseren van maximale waarde en impact van sponsoring voor merk, business en reputatie.

“Ik ben er trots op dat ik deze rol mag vervullen”, zegt Metz zelf over zijn overstap. “Het voelt als meespelen op de Olympische Spelen. Ik kijk ernaar uit om samen met het team dat al volop aan het bouwen is én met partners als Team Visma | Lease a Bike, TeamNL, KNHB, MOJO en vele anderen de coöperatieve missie van Rabobank enthousiast en met de borst vooruit uit te dragen.”