Tjitske Benedictus opnieuw meest invloedrijk in sponsoring

Tjitske Benedictus van ING Nederland is door Sponsorreport opnieuw uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsorindustrie.

Met Tjitske Benedictus aan het hoofd zet ING nog steeds de toon op het gebied van sponsoring. ING is de bank die veel sponsoring in zijn marketingcommunicatie doet en daarmee de wereldwijde purpose tot leven brengt. ING helpt mensen vooruit en doet dat zowel in de sport, de kunstwereld als in de maatschappij. Activaties stralen kracht (OranjeLeeuwinnen), innovatie (de stem van Rembrandt) en betrokkenheid (G-voetbal) uit en zorgen ook voor financieel rendement (Amateurvoetbal).
Net als vorig jaar staat Hans Erik Tuijt, Director Global Heineken Partnerships, op de tweede plaats. In de top drie staat verder Marcel Beerthuizen, die sinds 2011 met zijn bureau bigplans adviseur op het terrein van sponsoring of partnership marketing is.
De Sponsor Personality van het Jaar Frits van Eerd (Jumbo) staat op een 7e plaats. Nieuw in de top 25 zijn Johan van der Zanden van Albert Heijn (20e), Eva Gerritse van Blauw Research (22e) en Mascha van Werven van NOC*NSF (24e). Verdwenen uit de lijst zijn Alex Tielbeke, Michael Amiabel en Chris Havinga.

De complete lijst met uitgebreide toelichting en verantwoording is te vinden het driedubbeldikke eindejaarsnummer van Sponsorreport. Abonneren kan hier

De top 10
1. Tjitske Benedictus (ING)
2. Hans Erik Tuijt (Heineken International)
3. Marcel Beerthuizen (bigplans)
4. Mark Versteegen (KPN)
5. Bob van Oosterhout (Triple Double)
6. Menno Geelen (a.f.c. Ajax)
7. Frits van Eerd (Jumbo)
8. Jean-Paul Decossaux (KNVB)
9. Arno de Jong (Nederlandse Loterij)
10. Jan Paul de Wildt (Kumpany)