Yvonne de Liefde versterkt Nederlandse Loterij als Head of Sponsoring en Partnerships. De afgelopen jaren was ze actief als Manager Global Heineken Sponsorship Events en in die rol verantwoordelijk voor partnerships tussen Heineken en onder meer Formule 1 en UEFA. De Liefde start op 1 september 2025 bij de grootste kansspelorganisatie van Nederland.
In haar nieuwe functie is De Liefde verantwoordelijk voor het strategisch management en de operationele uitvoering van de sponsorcontracten met onder andere TeamNL, KNVB, verschillende voetbalclubs in de Eredivisie en de Vrouwen Eredivisie. De Liefde: “Ik ben trots deze nieuwe rol te mogen vervullen. Nederlandse Loterij laat al vele jaren zien wat de verbindende kracht van sport is. Ik kijk ernaar uit samen met het team de mooie spelmerken nog succesvoller te maken en daarmee bij te dragen aan de missie van Nederlandse Loterij.”
De Liefde begon haar carrière bij eventorganisatie Trefpunt en werkte vervolgens voor onder andere De Lotto en KPN in verschillende marketingcommunicatie functies. Sinds 2013 was ze actief bij Heineken.
Michael Kastelijns, Managing Director Loterijen bij Nederlandse Loterij: “We zijn verheugd dat Yvonne zich bij ons team voegt als Head of Sponsoring en Partnerships. Met haar bewezen staat van dienst in het opbouwen van betekenisvolle samenwerkingen en haar strategische visie, is zij de ideale persoon om de sponsor- en partnerships van Nederlandse Loterij en haar spelmerken in de breedte te verstevigen.”