Nielsen publiceert Esports Playbook voor brands

Nielsen publiceerde het Nielsen Esports Playbook for Brands, een gids voor merken die actief willen worden als sponsor of adverteerder in esports.

In de gids wordt uitgebreid het esports ecosysteem uit de doeken gedaan: van publishers tot games, competities, teams, streaming platforms, esports-personalities en wie de esports-spelers zijn. Ook wordt een aantal cases gepresenteerd van esports sponsors zoals MasterCard, Puma en Toyota.
De gids signaleert afgelopen jaar een groei van 13% van het aandeel van niet-game gerelateerde bedrijven zoals restaurants, automerken, financiële dienstverleners en verzekeringsmaatschappijen.

“We krijgen bij Nielsen veel vragen in relatie tot brand involvement, waar de mogelijkheden liggen, wat er betaald wordt voor sponsorship deals in esports en hoe je return kunt meten van sponsorships in esports”, zegt Nicole Pike, Managing Director Nielsen Esports. “Op basis van de input van onze Nielsen Esports Advisory Board-leden hebben we in dit nieuwste Playbook specifiek gefocused op hoe merken succesvol gebruik kunnen maken van esports.

Een aantal van de belangrijkste conclusies
* 61% van de totale waarde van de sponsorships in 2018 komt van gaming gerelateerde branches zoals computers en gamingstoelen
* 60% van de esports-fans verbinden wekelijks wereldwijd met gamingpersonalities.
* 90% van de Amerikaanse esports-fans op Twitch kunnen op zijn minst een naam noemen van een niet game=gerelateerde sponsor in esports.
* 70% van de Amerikaanse esports-fans op Twitch besteden meer tijd aan esports dan aan traditionele sport.
* In totaal werd er in de periode maart 2018 - februari 2019 664 miljoen uur gekeken naar de top 10 streamers op Twitch.

Via www.nielsen.com is een gratis exemplaar van het Nielsen Esports Playbook for Brands te downloaden