Totale commerciële inkomsten PSV gestegen naar 30 miljoen euro

De totale commerciële inkomsten van PSV voor het seizoen 2021-2022 (partnerships en alle andere zakelijke concepten) zijn gestegen naar ruim 30 miljoen euro. Dat is een stijging met 7,75 miljoen euro vergeleken met een seizoen eerder. Dat seizoen had wel te maken met verminderde inkomsten als gevolg van corona. PSV maakt in zijn jaarverslag geen onderscheid tussen de partnershipinkomsten en inkomsten uit skyboxen en businessseats en -rooms. PSV heeft ondanks de impact van de voortdurende coronapandemie in seizoen 2021-2022 een winst van 1,2 miljoen euro geboekt. Dat blijkt uit het door PSV vandaag gepubliceerde jaarverslag 2021-2022.

Voor commerciële continuïteit op de lange termijn werden de Brainport partnership overeenkomsten met ASML, Jumbo en VDL verlengd. Daarnaast werd CSU toegevoegd aan het Brainport Partnership. High Tech Campus nam met ingang van het nieuwe seizoen afscheid van dit partnership om de eerste hoofdsponsor van PSV Vrouwen te worden.

Na drie seizoenen Alfa Romeo, trad BMW toe als Official Car Partner van de club. Energiedirect.nl maakte in de zomer van 2021 plaats op het shirt voor GoodHabitz, dat na drie jaar afwezigheid terug is als rugsponsor. Ook voegde de clubs nog drie partnerships toe: Tricorp, Simac en CTAC sloten allen meerjarige partnerships met de club.. Andere partners die zijn toegevoegd aan het zakelijke netwerken zijn Sorare, Deloitte, The Padellers en XXL Nutrition.

De merchandise-activiteiten van PSV zijn ten opzichte van voorgaand jaar weer gestegen naar bijna 6 miljoen euro. De omzet over seizoen 2021-2022 is ten opzichte van vorig seizoen met circa 22 miljoen euro gestegen naar 93 miljoen euro.

Het jaarverslag van PSV is hier te downloaden.