Partners

Sponsorreport werkt met verschillende bedrijven en bureaus samen op het gebied van kennis, content en betrokkenheid. Huidige partners zijn: ATPI, Content Stadium, Fonds Gehandicaptensport, Markteffect, Nielsen Sport, SportVibes, Stichting SponsorRingen, TDE, Triple Double.

ATPI Sports Events

ATPI Sports Events is onderdeel van ATPI Group, een internationaal gerenommeerde groep van gespecialiseerde reismerken. De omvang van dit netwerk maakt ons uniek, stabiel en sterk. De wereld is ons werkterrein. En we hebben alle expertises onder één dak. U profiteert daarom van de kracht van het totaal. Alles is zorgvuldig op elkaar afgestemd. Dus ook op uw wensen.

Content Stadium

Met Content Stadium kunnen social media managers eenvoudig visuals en animaties creëren voor social media, zonder kennis van Photoshop. Onze op maat gemaakte templates zijn altijd in de juiste huisstijl en zorgen voor maximaal bereik en betrokkenheid.
Content Stadium werkt onder andere voor TeamNL, KNVB, PSV, KNLTB, SC Heerenveen, Atletiekunie,

Fonds Gehandicaptensport

Fonds Gehandicaptensport zet zich in om sport voor iedereen met een handicap structureel mogelijk te maken, het sportaanbod kwalitatief en kwantitatief te verbeteren en meer aandacht te vragen voor de gehandicaptensport.
Dat doen wij door middel van het financieren van sportevenementen, het beschikbaar stellen van subsidies aan sportorganisaties zonder winstoogmerk, het werven van (financiële) middelen en het geven van voorlichting.

Fonds Gehandicaptensport heeft een uniek domein. Wij zijn namelijk het enige Fonds dat zich uitsluitend richt op sport (zowel de breedte-, als de topsport) en er is voor alle sporters met een handicap (lichamelijke, zintuigelijke en/of verstandelijk).

Markteffect

Markteffect is een toonaangevend marktonderzoeksbureau en geeft met behulp van strategisch advies op basis van marktonderzoek inzicht in o.a. de effecten van sportsponsoring. Markteffect gebruikt eigen, geijkte methodieken om sponsorships te analyseren. Onder andere door middel van het uitvoeren van sponsoreffect metingen, waarin alle KPI’s uitgebreid worden belicht. De ROI van een sponsorship wordt hiermee zeer nauwkeurig in kaart gebracht.

Ook helpt Markteffect sportclubs en sportbonden door vooraf in kaart te brengen welke potentie zij hebben voor sponsoren en met welke organisaties zij een goede sponsorfit zouden vormen. Deze marktanalyses spelen een belangrijke rol in de totstandkoming van sponsorships. De inzichten uit deze onderzoeken helpen de klanten van Markteffect om de juiste beslissingen te maken.
Enkele voorbeelden uit het groeiende portfolio zijn de Eredivisie CV, Jupiler League, Triple Double, Team LottoJumbo, PSV, Vitesse, KNVB, KNLTB, NBB, VriendenLoterij, Unibet, Philips, Umbro, AFAS, EnergieDirect, Asito en de Nederlandse Curling Bond.

Markteffect Sportmarketing Research
Begijnenhof 4-6
5611 EL Eindhoven
Tel +31 (0) 40 239 22 90
Email: info@markteffect.nl
Website: www.markteffect.nl

Nielsen Sport

Nielsen Sports, het voormalige Repucom, is een wereldwijd onderzoeks- en consultancybureau, dat gespecialiseerd is in onderzoek naar sponsoring in de sport- en entertainmentindustrie. Nielsen Sports is gevestigd in meer dan twintig landen wereldwijd. Met meer dan 1.400 werknemers leveren wij data en inzichten voor merken, bonden, federaties, clubs, bureaus en omroepen.
Op basis van media evaluatie, marktonderzoek en market intelligence onderbouwen en optimaliseren wij sponsorships. Dit doen we onder andere door het evalueren van de zichtbaarheid en impact van sponsors en sponsoring, het registreren van trends en consumentengedrag en het aanbieden van concrete sponsormogelijkheden. Onze focus ligt op het omzetten van kennis en data in concrete adviezen die onze klanten ondersteunen en sturing geven bij hun strategische beslissingen op het gebied van sponsoring en marketing.

Nielsen Sports Nederland B.V. werkt voor Eredivisie Media & Marketing C.V., Ajax, Feyenoord, PSV, Rabobank, ABN AMRO, NN, PON, KNSB, KNVB, Team Beslist.nl, Team LottoNL Jumbo, TIG Sports, Triple Double, Unibet en nog vele andere grote spelers in de sportmarkt.

Nielsen Sports Nederland
Overschiestraat 182 - 5
1062 XK Amsterdam
Tel: +31 (0) 20 6141 666
Email: nederland@repucom.net
Website: www.repucom.net
Twitter: @repucomned

SportVibes

The Add Excitement Company

Passie voor sport, creativiteit, kennis van digitale media, event management en sportexploitatie komen samen in SportVibes United, het bureau dat is ontstaan uit de fusie tussen het Delftse sportevenementenbureau Shivers en het Haagse sportmarketingbureau SportVibes.

SportVibes United krijgt met SportVibes Marketing, Events en Digital drie gespecialiseerde business units. Het nieuwe SportVibes United zal worden aangestuurd door Hans-Willem Dicke (managing director), Imre van Leeuwen (director Events), Frans Vleggeert (director Marketing) en Teun Verheij (director Digital). Klanten zijn onder meer Amstel, ATPI Events, Brooks Europe, Coca-Cola Nederland, Danone, Eneco, KNLTB, Le Champion, NOC*NSF, Q-Music, Red Bull, Staatsloterij, Stichting ALS Nederland en TomTom.

Stichting Sponsor Ringen

De missie van de Stichting Sponsor Ringen is om door middel van het jaarlijks uitreiken van prijzen voor dé beste sponsorcases het vakgebied sponsoring in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren.

De Stichting Sponsor Ringen tracht dit te bereiken door:

  • Het opzetten en bewaken van een onafhankelijke en objectieve jureringproces dat leidt tot de uitreiking van prijzen aan sponsorcases die zich het afgelopen jaar hebben onderscheiden;
  • Het publiceren van en over deze succesvolle sponsorcases;
  • Het initiëren van activiteiten ten behoeve van de professionele ontwikkeling van het vakgebied sponsoring;
  • Het stimuleren van innovatie en kennisuitwisseling in de branche;

Sponsorreport is mediapartner van de Stichting Sponsor Ringen

TDE

TDE is powered by Triple Double en E-sites en brengt sportmarketing en internettechnologie samen. Met een grote passie voor sport staan wij als digitale partner naast organisaties, merken, sporters en clubs die nieuwe media en technologie omarmen. We bedenken en ontwikkelen digitale activaties, platformen, apps en social media content. Zo maken we samen het verschil.

TDE
Torenallee 3
5617 BA Eindhoven
Tel: (+31) 040 782 00 01
Email: info@tde.nl
Twitter: @TDE

Triple Double

Triple Double ontwikkelt, met de sport als bondgenoot, marketingconcepten voor het bedrijfsleven; wij brengen merken en fans bij elkaar. Om vele communicatieve of commerciële doelstellingen te bereiken biedt sport namelijk een ultiem platform en associatief thema. Onze klanten profiteren van kennis én ervaring op het gebied van marketing, (digitale) media, sponsoring, management en commercie.

We houden van een totaalaanpak: van strategie tot en met executie/activatie, waarbij onze klanten koning zijn, maar de waarden en normen in de sport altijd gerespecteerd worden. Creativiteit zit in ons DNA, maar meetbare resultaten staan centraal. Terwijl we de absolute kwaliteit van de marktleider nastreven, behouden we graag de sympathie van de underdog. En 'last, but certainly not least': ditalles met een ongekende passie voor sport!

Triple Double sportmarketing
SX
Torenallee 3
5617 BA Eindhoven
Tel: (+31) 040 782 00 00
Email: info@tripledouble.nl
Website: www.tripledouble.nl