123inkt.nl viert zijn 25-jarig jubileum met de lancering van de sponsorcampagne '123inkt.nl geeft kleur aan het Nederlands Jeugdvoetbal.' Het e-commercebedrijf, marktleider in printersupplies met 5 miljoen klanten, zet met de campagne zijn langdurige betrokkenheid bij het amateurvoetbal kracht bij.
Als hoofdsponsor van de jeugd bij ruim 45 voetbalverenigingen in Nederland brengt 123inkt.nl kleur op de tenues en in het spel van ruim 25.000 jonge voetballers. Het bedrijf levert de volledige kledinglijn voor alle jeugdteams – van wedstrijdtenue tot presentatiepak en voetbaltas – en ondersteunt clubs al meer dan vijftien jaar.
De sponsoring heeft een duidelijke maatschappelijke insteek. 123inkt.nl wil dat ieder kind zich onderdeel voelt van het team. Het bedrijf ziet dat wie met herkenbare clubkleuren speelt, met meer zelfvertrouwen en plezier op het veld staat. “123inkt.nl wil ervoor zorgen dat ieder kind zich onderdeel voelt van het team,” aldus een woordvoerder van het bedrijf.
De organisatie wil de komende jaren sterker communiceren over deze unieke propositie, die tot nu toe niet bij iedereen bekend is. De campagne '123inkt.nl geeft kleur aan het Nederlands Jeugdvoetbal' markeert daarin een nieuw hoofdstuk. De campagne gaat live via de eigen kanalen van 123inkt.nl én via alle 45 partnerclubs, waarmee een groot landelijk bereik wordt verwacht.
Het initiatief laat zien hoe een merk met een relatief bescheiden rol in de sportwereld een duidelijk domein claimt: het jeugdvoetbal in Nederland.
Sinds 2000 is 123inkt.nl uitgegroeid tot online marktleider in printersupplies met 5 miljoen klanten en meer dan 800 medewerkers in Nederland. Het bedrijf staat bekend om snelle levering, service en advies, en won meerdere ABN AMRO Webshop Awards in de categorieën Kantoorartikelen en Elektronica. Zusterorganisaties zijn 123accu.nl, 123led.nl, 123-3D.nl, 123schoon.nl en 123zakelijk.nl.