adidas en KNHB verlengen samenwerking tot en met 2024

Het partnership tussen adidas en de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) is met vier jaar verlengd. Hiermee geven beide partijen een vervolg aan een jarenlange, succesvolle samenwerking die al in 1999 werd gestart.

Binnen de nieuwe overeenkomst blijft adidas de teamwear partner van de nationale (jeugd)teams. Afgesproken is om niet eens per vier jaar, maar iedere twee jaar nieuwe tenues te introduceren. In september van dit jaar worden de nieuwste wedstrijdtenues en trainingscollectie gepresenteerd.

Met de nieuwe overeenkomst komen de KNHB en adidas tegemoet aan de vraag van de Oranje fans naar een breder assortiment Oranje merchandise. De nieuwe collectie in de Oranje Fanshop biedt hockey fans straks niet meer alleen de wedstrijdshirts (thuis- en uittenue), maar ook de trainingscollectie. Bovendien zijn naast de originele wedstrijdshirts straks ook de shorts, rokjes en kousen van het Nederlandse tenue verkrijgbaar. Voorheen was er ook veel vraag naar het mouwloze damesshirt en ook dit shirt is met ingang van de nieuwe overeenkomst opgenomen in de fanshop-collectie. Dat is een flinke uitbreiding ten opzichte van de huidige collectie die op dit moment alleen bestaat uit replica shirts voor kinderen en volwassenen. De verwachting is dat de nieuwe, uitgebreide collectie eind september van dit jaar beschikbaar is voor de consument.

Frank Basters, Director Brand Activation adidas: “Wij geloven in langdurige sponsorrelaties, en zijn er dan ook trots op dat deze stap ons tot een kwart eeuw samen met de KNHB brengt. We kijken uit naar nieuwe successen op het veld, en verdere ontwikkeling buiten het veld. Zo is er vanuit fans een toenemende vraag naar de kleding van de nationale teams en zullen wij dit toegankelijk maken.”

Erik Gerritsen, directeur KNHB is verheugd over de vernieuwde samenwerking: “Wij zijn buitengewoon blij dat we deze jarenlange samenwerking de komende vier jaar een vervolg kunnen geven. Dit commitment naar elkaar uitspreken onderstreept het succes van de afgelopen twee decennia. De KNHB en adidas zijn organisaties die elkaar versterken en samen de hockeysport naar een niveau hoger tillen. Deze overeenkomst sluit nog beter aan op de wensen van onze fans en biedt de KNHB veel kansen in de promotie van de hockeysport en onze nationale teams.“

Foto: © KNHB - Willem Vernes