ADO Den Haag en Cars Jeans verlengen tot 2022

Cars Jeans blijft langer hoofdsponsor van ADO Den Haag. De overeenkomst met het kledingmerk, tevens de naamgever van het stadion, is opengebroken en verlengd tot medio 2022.

Sinds de zomer van 2017 is Cars Jeans de hoofdsponsor van ADO Den Haag. De naam van het kledingbedrijf prijkt niet alleen op de voorkant van de shirts, maar ook op de gevel van het stadion. Het in 1982 opgerichte Cars Jeans opereert naast Nederland ook in België en Duitsland. Het is een 'middle of the road' brand, dat al jaren bekend is met voetbalsponsoring. In de jaren negentig had Cars Jeans al reclameborden langs de velden in diverse Nederlandse stadions bij nationale en internationale wedstrijden. Onder meer van het Nederlands Elftal.

Het voortijdig verlengen met de hoofdsponsor vindt Mattijs Manders, Algemeen Directeur van ADO Den Haag, prachtig nieuws. “Het is een teken van waardering en wederzijds vertrouwen voor de lange termijn. Vanaf het eerste moment is het gevoel bij Cars Jeans heel goed en datzelfde gevoel spreekt de hoofdsponsor ook uit. Dat enthousiasme van Cars Jeans richting ADO Den Haag vinden wij heel mooi om te zien”, aldus Manders. “In de eerste anderhalf jaar is duidelijk geworden dat ADO Den Haag en Cars Jeans zichzelf met elkaar kunnen identificeren en dat de bedrijven uitstekend in elkaars visie passen. Dat wordt maar weer eens onderstreept door deze verlenging, terwijl het contract nog niet eens afliep. Als club blijven wij er alles aan doen om Cars Jeans zoveel mogelijk regionale, landelijke en zelfs internationale exposure te geven.”

Algemeen Directeur Cees van Bueren van Cars Jeans: “Voor ons is het belangrijk dat de samenwerking tussen het management van Cars Jeans en het management van ADO Den Haag optimaal is. Dat is absoluut het geval, van de directeur tot aan de trainer”, aldus Van Bueren. “We hebben een goed gevoel bij de mentaliteit van ADO Den Haag. Het is gewoon een gezellige club, waar prestaties uiteraard wel het belangrijkst zijn. De belangrijkste reden voor ons om met ADO Den Haag samen te werken is dat we onder het huidige management een goed gevoel hebben bij de toekomst van ADO Den Haag.”

Van Bueren lunchte onlangs samen met salesmanager Guido Winkeler met de selectie en staf van ADO Den Haag. Een persoonlijk woordje van de Cars Jeans-directeur mondde toen uit in een inspirerende peptalk. “Cars moet het vooral hebben van hard werken. We hebben in het verleden weleens tegenslagen gehad, maar we knokken ons altijd terug. Dit zijn ook belangrijke eigenschappen van ADO Den Haag”, sprak Van Bueren destijds voor de groep.

Op de foto Cees van Bueren (Algemeen Directeur Cars Jeans) en Mattijs Manders (Algemeen Directeur ADO Den Haag)