Budget Team LottoNL-Jumbo blijft gelijk

Het totale budget van Team LottoNL-Jumbo blijft in 2016 gelijk aan dat in 2015 en zal naar schatting in totaliteit rond 13 miljoen euro liggen. De ploeg gaat het zakelijk netwerk versterken om op termijn meer inkomsten uit de businessclub te halen en minder afhankelijk te zijn van een aantal grote sponsors.

Van de 13 miljoen gaat overigens het grootste deel (ca. 10 miljoen) naar de wielerploeg.;Ook gaat de ploeg zelf hospitality-arrangementen aanbieden aan bedrijven, waarbij gedurende het schaatsseizoenen rond de grote wielerrondes en klassiekers relatie-events worden georganiseerd. De arrangementen worden begeleid door voormalig profwielrenners of - schaatsers.

Op 5 mei zal de ploeg een ‘bevrijdings’-toertocht organiseren voor fans rondom Arnhem en Nijmegen waarbij historische plaatsen uit 1944-1945 worden aangedaan.

BrandLoyalty en Jumbo hebben laten weten de sponsoring in ieder geval tot en met 2018 te verlengen en tot 2019 garant te staan voor een budget van € 10 miljoen. De derde grote sponsor Lotto beslist in april over het verlengen van de sponsoring. De beslissing wordt pas genomen nadat de fusie van De Lotto met De Staatsloterij is afgerond. Ook zijn er nieuwe contracten afgesloten met New Balance, Koninklijke Landmacht, Bianchi en Shimano.

"Het nieuws van onze sponsoren dat we onze visie tot en met 2018 kunnen uitvoeren heeft ervoor gezorgd dat de sfeer in de groep uitstekend is”, zegt algemeen directeur Richard Plugge. "Ook de samenwerking met de schaatsploeg ontwikkelt zich goed”, benadrukt Plugge. "We doen steeds meer samen. De trainers hebben onderling veel overleg en ook op commercieel gebied delen de ploegen veel. De teams vergroeien steeds meer met elkaar. Sven Kramer gaat deze maand met de wielrenners mee op trainingskamp.”
Om de gezamenlijke commerciële kansen verder te ontwikkelen is Mariska Woertman aangetrokken om een commerciële strategie uit te werken en activaties van sponsors te ontwikkelen.