Coca-Cola verlengt als UEFA EURO 2020 sponsor

Coca-Cola heeft zijn 32-jarige verbintenis met UEFA verlengd en wordt official sponsor van UEFA EURO 2020. Daarmee wordt Coca-Cola de officiële niet-alcoholhoudende dranken sponsor van het toernooi.

EURO 2020 vindt volgend jaar plaats in 12 verschillende steden in Europa om het 60-jarig bestaan van UEFA EURO te vieren. Coca-Cola werd in 1988 voor het eerst partner van de Europese voetbalbond.
Het sponsorcontract geeft Coca-Cola de mogelijkheid om verschillende merken, inclusief mineraalwater, sportdranken, koffiedranken en fruitsappen, te laten zien.

“We waarderen zeer Coca-Cola’s doorlopend commitment voor de Europese nationale voetbalteams dat nu zijn vierde decennium ingaat met de sponsoring van UEFA EURO 2020”, zei Guy-Laurent Epstein, marketing directeur van UEFA Events SA. “Coca-Cola is een perfecte partner voor ons, niet alleen door zijn lange verbintenis met UEFA, maar ook vanwege zijn vermogen om mensen te verbinden en samen te brengen. Dat is men name relevant voor UEFA EURO 2020 dat voor het eerst een toernooi is dat wordt gespeeld in 12 verschillende landen.”

“We hebben een lange en rijke geschiedenis in het ondersteunen van alle verschillende niveaus van voetbal, van grassroots tot de wedstrijden op het wereldpodium”, zei Walter Susini, Coca-Cola’s vice-president voor marketing in Europe, Midden Oosten en Afrika. “Ik ben verheugd dat we het plezier van voetbal opnieuw kunnen delen met miljoenen fans, onze klanten en partners.”

De kick-off van UEFA EURO 2020 is in Rome op 12 juni, en zal een maand later eindigen in Wembley Stadium in Londen. Wedstrijden vinden tijdens het toernooi plaats in 12 Europese steden waaronder de Johan Cruyff ArenA in Amsterdam.