Decathlon nieuwe partner Dikke Banden Races

De KNWU heeft met Decathlon Nederland een nieuwe partner gevonden voor de Dikke Banden Races.

Het doel van de samenwerking is om kinderen op een leuke en laagdrempelige manier kennis te laten maken met de wielersport. Voor Decathlon moet het aansluiten op hun bedrijfsambitie, namelijk ;– het plezier en de voordelen van het sporten toegankelijk maken voor een zo’n groot mogelijk publiek.
Deze laagdrempelige wedstrijdjes zijn voor kinderen van 7 tot 12 jaar zonder ervaring in de wielersport. Op hun eigen (stads)fiets kunnen kinderen een aantal rondjes rijden op een afgezet parcours. Jaarlijks worden er door heel het land verschillende Dikke Banden Races georganiseerd, die eindigen in een landelijke finale in september.

KNWU Directeur Vincent Luyendijk is enthousiast over de samenwerking: "We hebben echt een gezamenlijk doel waar we voor staan: de wielersport toegankelijk maken voor kinderen. Heel gaaf als partijen elkaar op de inhoud zo goed weten te vinden en daar samen vol voor gaan. De jonge, ondernemende mentaliteit van Decathlon spreekt ons erg aan. Die merken we nu al in de samenwerking. Dat belooft veel voor de komende tijd.”

Kaj Slenter, commercieel directeur fietsen bij Decathlon, kijkt uit naar de samenwerking. "Samen met de KNWU willen wij zoveel mogelijk kinderen op een laagdrempelige manier kennis laten maken met de wielersport”, vindt Slenter. "We zijn ontzettend trots op het feit dat wij dit in de toekomst mogen faciliteren samen met de KNWU.”

Decathlon is een van origine Franse winkelketen voor sportartikelen. In Nederland telt Decathlon op dit moment elf winkels, onder meer in Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven en Breda. De nieuwste vestiging, in Alkmaar gaat open op 22 maart.