Droomparken nieuwe hoofdsponsor Feyenoord

Feyenoord heeft Droomparken als nieuwe hoofdsponsor tot minimaal de zomer van 2021. Vitesse kan op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor.

Droomparken, dit seizoen nog hoofdsponsor van Vitesse, is de opvolger van Qurrent. Het groene energiebedrijf werd vorig jaar overgenomen door Greenchoice dat besloot om na dit seizoen niet meer met de naam op het shirt te staan. Greenchoice respecteert financieel wel het sponsorcontract dat in 2017 voor vier jaar werd getekend en nog loopt tot medio 2021.

De totale hoofdsponsorbijdrage zou komend seizoen rond 6 miljoen euro inclusief bonussen gaan bedragen. In hoeverre Greenchoice komende twee jaar blijft ‘bijbetalen’ aan de sponsoring door Droomparken is niet bekend, maar het contract voor dezelfde termijn van Droomparken zou erop kunnen wijzen dat een deel van dat sponsorbedrag nog steeds door Greenchoice wordt betaald. Insiders zeggen dat de bijdrage van Droomparken rond de 3 miljoen euro gaat liggen en dat Greenchoice 2 miljoen euro blijft betalen. Via bonussen kan het bedrag dat Droomparken betaald nog oplopen.

Naamsbekendheid

Mark Koevermans: "Droomparken is in haar tak van sport al een belangrijke en snel groeiende speler. Door een partnership met Feyenoord aan te gaan wil het bedrijf haar landelijke naamsbekendheid en ambities verder vorm geven. In de gesprekken kregen we al snel het gevoel dat de mensen achter Droomparken ook qua mentaliteit goed bij Feyenoord passen. Droomparken houdt van aanpakken en wil graag scoren bij haar gasten door hen een geweldige vakantiebelevenis te bieden. Behalve het geld dat met de overeenkomst is gemoeid, zien we ook veel kansen om de komende twee jaar hun vakantieparken in te zetten om hele leuke dingen te doen voor bijvoorbeeld de jeugdelftallen en zeker ook voor de supporters."

Andries Bruil, namens de directie van Droomparken, sluit zich hierbij aan. ‘Wij hebben het afgelopen jaar goede ervaringen opgedaan als hoofdsponsor van Vitesse. Onze naamsbekendheid is hierdoor flink vergroot en met name bij de fans van Vitesse. Onze ambitie is echter om voor een versnelde en verhoogde landelijke naamsbekendheid te gaan en zo meer gasten te mogen ontvangen op onze parken. De kans deed zich nu voor om dat via Feyenoord waar te maken, een geweldige topclub met een lange traditie. Wij kijken uit naar een mooie samenwerking met de club en haar legioen.’

De club en de nieuwe hoofdpartner maken, zoals gebruikelijk is bij Feyenoord, niet bekend welke bedragen met de overeenkomst zijn gemoeid. Commercieel Directeur Mark Koevermans laat wel weten, dat er voor Feyenoord opnieuw sprake is van een verbetering ten opzichte van de huidige hoofdpartnerovereenkomst omdat het meer is dan shirtsponsoring, maar er ook gezamenlijke activiteiten zullen worden ontplooid waaronder aanbiedingen voor de supporters.

Droomparken blijft voor de rest van het seizoen hoofdsponsor van Vitesse. Daarna zal Droomparken op een ander niveau met Vitesse blijven samenwerken.